De Tuinen-eigenaar neemt Belgische Essenza-winkels over

De Tuinen-eigenaar neemt Belgische Essenza-winkels over

De Belgische wellnessketen Essenza wordt overgenomen door het Britse NBTY Europe, dat ook al eigenaar is van het Nederlandse De Tuinen. Voor Essenza is het een beetje thuiskomen: achttien jaar geleden begon Essenza als franchiseketen van De Tuinen, maar in 2002 werden de banden doorgeknipt.

Essenza groeit onder internationale vleugels

(UPDATE) NBTY-CEO Peter Aldis ziet de toekomst zonnig tegemoet: “In navolging van het succes van onze merken Holland & Barrett en De Tuinen hebben we ambitieuze plannen gemaakt om het aantal winkels in België verder te laten groeien. Dit is vooral te danken aan de wijdverspreide aanwezigheid van winkels en het streven verder te groeien in omnichannel. Ik kijk ernaar uit om samen met Melissa en haar team ervoor te zorgen dat de overgang vloeiend zal verlopen."

 

In tegenstelling tot eerdere berichten worden de Essenza-winkels niet terug omgedoopt tot De Tuinen, maar blijft de Belgische keten apart bestaan. Wel zal Essenza mogelijk “het succesvolle De Tuinen-merk gaan versterken” door de producten van het succesvolle merk te gaan verkopen in België.

 

'Onder de indruk van onze resultaten'

Essenza-CEO Melissa Hellebuyck blijft dan ook aan het roer van de Belgische keten. Zij ziet de eigenheid van haar keten gegarandeerd omdat "NBTY Europe onder de indruk was van de veelbelovende resultaten en het heel specifieke concept van Essenza". Wel komt er een structurele samenwerking tussen de Belgische en de Nederlandse keten "omdat we dezelfde taal spreken en zo vlakbij gevestigd zijn".

 

NBTY Europe bestaat nu uit 947 winkels, met het zwaartepunt (811) in het Verenigd Koninkrijk en Ierland dankzijk de ketens Holland & Barrett en GNC. Daarnaast zijn er ook de 120 vestigingen van De Tuinen en 53 internationale franchise-winkels.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zalando gaat ook make-up verkopen

18/10/2017

De modewebshop Zalando gaat in Duitsland voortaan ook schoonheidsproducten verkopen. Om die nieuwe producten in de kijker te zetten komt er een fysieke schoonheidswinkel in Berlijn. Zalando maakte ook kwartaalcijfers bekend, met een omzetgroei van bijna 30%.

DIO-drogisterijen worden allemaal DA

16/10/2017

De Mosadex-groep heeft de toekomstplannen voor de ketens DIO en DA uit de doeken gedaan. Het plan is om in de toekomst beide ketens te laten verdergaan onder de naam van DA, DIO verdwijnt zo uit het straatbeeld.

Dollar Shave Club op weg naar Europa

10/10/2017

Volgend jaar wil de Dollar Shave Club zijn opwachting maken in Europa. De abonnementsdienst voor scheermesjes, die in handen is van Unilever, is al langer een succes in de Verenigde Staten.

Etos naar België dankzij fusie Ahold-Delhaize

18/09/2017

Drogisterijketen Etos gaat profiteren van de fusie van haar moederbedrijf, het Nederlandse Ahold, met het Belgische Delhaize. Daardoor kunnen de producten van Etos verkocht gaan worden in onder andere België, Griekenland en Roemenië.

Ecover en Method in handen van SC Johnson

15/09/2017

De Amerikaanse fabrikant van onderhoudsproducten SC Johnson neemt de ecologische schoonmaakproducenten Ecover en Method over van hun moederbedrijf People Against Dirty. Daarbij geeft het bedrijf geen financiële details vrij. 

Unilever heeft interesse in Estée Lauder

25/08/2017

Er gaan geruchten de ronde dat meerdere partijen interesse tonen in een overname van cosmeticabedrijf Estée Lauder. Daarbij zouden onder andere L’Oréal en Unilever een bod overwegen.

Back to top