De Tuinen krijgt erkenning voor groeistrategie | RetailDetail

De Tuinen krijgt erkenning voor groeistrategie

De Tuinen krijgt erkenning voor groeistrategie

Wellnessspecialist De Tuinen is vorige week twee maal in de bloemetjes gezet omwille van zijn succesvolle groeistrategie. De keten kreeg immers zowel een High Growth Award als een FD Gazelle Award.

"Trots op wat we hebben neergezet"

Op de High Growth Awards werd De Tuinen uitgeroepen tot Beste Groeibedrijf van Nederland. De High Growth Awards belonen elk jaar uitzonderlijke prestaties van groeiondernemers, waarbij De Tuinen uit de bus kwam als de grote nationale winnaar. Het bedrijf won ook voor de derde keer een FD Gazelle Award, een award waarvoor enkel gezonde bedrijven met een omzetgroei van minstens twintig procent in aanmerking komen.

 

Algemeen directeur Dick de Lange zegt trots te zijn "op wat wij, en dan bedoel ik iedereen die bij of met De Tuinen werkt, de afgelopen jaren hebben neergezet". Ook commercieel directeur Colinda Hoegee was blij met de erkenning: "Het is fantastisch dat De Tuinen erkenning krijgt voor het harde werk wat verzet wordt, dit zijn cadeautjes voor onze medewerkers."

 

Hoegee en de Lange kwamen in 2006 aan het roer bij De Tuinen, toen het bedrijf nog geen positieve resultaten boekte. Dat jaar al zorgden ze er voor dat het bedrijf break even draaide. Momenteel heeft De Tuinen 128 winkels – in 2009 waren dat er nog maar 71 – en het komende jaar moeten er nog dertig bijkomen. Binnen vijf jaar wil de keten 250 filialen hebben.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Henkel en PostNL stappen in Nederlands wasplatform

24/05/2018

Een nieuwe Nederlandse startup, Dobbi, draait de was voor jou: de onderneming haalt thuis je vuile was op en brengt het schoon gestreken en gevouwen terug. PostNL en Henkel investeren al mee in het bedrijf, dat een nieuwe disruptor wil zijn.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.

P&G wil 100% recycleerbare verpakkingen tegen 2030

17/04/2018

Procter & Gamble kondigt nieuwe duurzaamheidsdoelen aan voor 2030, aangezien het de doelstellingen voor 2020 al voor een groot deel heeft gehaald. Tegen 2030 wil het onder meer alle verpakkingen recycleerbaar of herbruikbaar maken.

Zalando start met verkoop schoonheidsproducten

23/03/2018

Zalando is vandaag in Duitsland gestart met de verkoop van schoonheidsproducten. Die stap werd in oktober al aangekondigd door het Duitse bedrijf en is nu dus een feit. Markten buiten Duitsland volgen wel pas later.

Eigenaar CK Hutchison zet stap opzij

19/03/2018

Li Ka-shing, de eigenaar en topman van CK Hutchison (het bedrijf achter ketens als Kruidvat en ICI Paris XL), zet half mei een stap opzij. Dan geeft de 89-jarige de fakkel door aan zijn oudste zoon, Victor Li.

Europa wil wereldwijd verbod op dierenproeven bij make-up

27/02/2018

Een aantal leden van het Europees Parlement stellen dat er werk moet worden gemaakt van een wereldwijd verbod op dierenproeven die worden uitgevoerd door cosmeticabedrijven. In Europa geldt zo’n verbod al.