De Tuinen lanceert nieuw winkelconcept | RetailDetail

De Tuinen lanceert nieuw winkelconcept

De Tuinen lanceert nieuw winkelconcept

Gezondheidsketen De Tuinen lanceert in mei een nieuw winkelconcept: de primeur is voor de winkel in Wassenaar. Volgens De Tuinen draait in het nieuwe concept alles om "beleven".

"Proeven en ruiken"

De Tuinen haalde daarvoor inspiratie bij de Britse zusterketen Holland & Barrett, schrijft RetailNews: "De vestigingen ogen nu wat stijf en als een apotheek. Dat heeft goed gewerkt, maar nu niet meer. We willen mensen weer naar de winkel trekken door ze te laten proeven en ruiken", zegt head of property & facilities Marloes Hofstetter.

 

De Tuinen wil dit jaar zowat 25 nieuwe winkels openen en zal overal de nieuwe formule uitvoeren. Dit boekjaar, dat eindigt in september, moet de omzet bovendien de kaap van 100 miljoen euro halen. Tegen 2017 wil de keten 250 winkels in Nederland en in de toekomst moet de Franse markt plat gaan voor de Belgische keten Essenza, en zijn er ook mogelijkheden in Azië en het Midden-Oosten, maar dan met winkels van Holland & Barrett.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Henkel en PostNL stappen in Nederlands wasplatform

24/05/2018

Een nieuwe Nederlandse startup, Dobbi, draait de was voor jou: de onderneming haalt thuis je vuile was op en brengt het schoon gestreken en gevouwen terug. PostNL en Henkel investeren al mee in het bedrijf, dat een nieuwe disruptor wil zijn.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.

P&G wil 100% recycleerbare verpakkingen tegen 2030

17/04/2018

Procter & Gamble kondigt nieuwe duurzaamheidsdoelen aan voor 2030, aangezien het de doelstellingen voor 2020 al voor een groot deel heeft gehaald. Tegen 2030 wil het onder meer alle verpakkingen recycleerbaar of herbruikbaar maken.

Zalando start met verkoop schoonheidsproducten

23/03/2018

Zalando is vandaag in Duitsland gestart met de verkoop van schoonheidsproducten. Die stap werd in oktober al aangekondigd door het Duitse bedrijf en is nu dus een feit. Markten buiten Duitsland volgen wel pas later.

Eigenaar CK Hutchison zet stap opzij

19/03/2018

Li Ka-shing, de eigenaar en topman van CK Hutchison (het bedrijf achter ketens als Kruidvat en ICI Paris XL), zet half mei een stap opzij. Dan geeft de 89-jarige de fakkel door aan zijn oudste zoon, Victor Li.

Europa wil wereldwijd verbod op dierenproeven bij make-up

27/02/2018

Een aantal leden van het Europees Parlement stellen dat er werk moet worden gemaakt van een wereldwijd verbod op dierenproeven die worden uitgevoerd door cosmeticabedrijven. In Europa geldt zo’n verbod al.