Dille & Kamille start sociaal netwerk voor medewerkers | RetailDetail

Dille & Kamille start sociaal netwerk voor medewerkers

Dille & Kamille start sociaal netwerk voor medewerkers

Dille & Kamille heeft het sociaal intranet DenK gelanceerd. Op die manier wil de keten ervoor zorgen dat binnen de steeds groter wordende structuur van het bedrijf alle medewerkers elkaar toch beter leren kennen.

Betere communicatie

"Het doel van DenK is om collega's beter te leren kennen. Niet als een soort 'gezelligheidsplatform', hoewel het nu al erg leuk is, maar om echt te weten wat er speelt en wie waarmee bezig is", aldus Marjan Minderhoud, manager marketing en communicatie bij Dille & Kamille.


Zo wordt het eenvoudiger om ideeën uit te wisselen en vragen te stellen aan andere collega's. "Bijvoorbeeld als onze inkopers de collega's in de winkels willen vragen om mee te denken over het assortiment." Voorheen liep dat soort communicatie via e-mail, maar DenK moet voor meer transparante en efficiënte communicatie zorgen.


Winkelketen Dille & Kamille heeft ondertussen 26 vestigingen in België en Nederland. In Nederland opende onlangs de zeventiende winkel, in Groningen, terwijl na de opening in Leuven de teller in België op negen staat.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Henkel en PostNL stappen in Nederlands wasplatform

24/05/2018

Een nieuwe Nederlandse startup, Dobbi, draait de was voor jou: de onderneming haalt thuis je vuile was op en brengt het schoon gestreken en gevouwen terug. PostNL en Henkel investeren al mee in het bedrijf, dat een nieuwe disruptor wil zijn.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.

P&G wil 100% recycleerbare verpakkingen tegen 2030

17/04/2018

Procter & Gamble kondigt nieuwe duurzaamheidsdoelen aan voor 2030, aangezien het de doelstellingen voor 2020 al voor een groot deel heeft gehaald. Tegen 2030 wil het onder meer alle verpakkingen recycleerbaar of herbruikbaar maken.

Zalando start met verkoop schoonheidsproducten

23/03/2018

Zalando is vandaag in Duitsland gestart met de verkoop van schoonheidsproducten. Die stap werd in oktober al aangekondigd door het Duitse bedrijf en is nu dus een feit. Markten buiten Duitsland volgen wel pas later.

Eigenaar CK Hutchison zet stap opzij

19/03/2018

Li Ka-shing, de eigenaar en topman van CK Hutchison (het bedrijf achter ketens als Kruidvat en ICI Paris XL), zet half mei een stap opzij. Dan geeft de 89-jarige de fakkel door aan zijn oudste zoon, Victor Li.

Europa wil wereldwijd verbod op dierenproeven bij make-up

27/02/2018

Een aantal leden van het Europees Parlement stellen dat er werk moet worden gemaakt van een wereldwijd verbod op dierenproeven die worden uitgevoerd door cosmeticabedrijven. In Europa geldt zo’n verbod al.