Dio mengt landelijk en lokaal in webshop

Dio mengt landelijk en lokaal in webshop

Drogisterijketen Dio gaat lokaal met landelijk combineren: de verschillende franchisewinkels krijgen allemaal een eigen website, die uiteindelijk uitkomt bij dezelfde landelijke webwinkel. Klanten kunnen de goederen thuis laten bezorgen of ophalen bij de lokale Dio-drogisterij. Klanten buiten het marktgebied van Dio komen in een landelijke webshop terecht.


In organisaties met veel zelfstandige ondernemers ontstaan vaak spanningen als de webshop door de centrale organisatie wordt uitgebaat. De ondernemers hebben dan vaak de indruk dat het hoofdkantoor op deze manier omzet wegplukt uit hun marktgebied. Onder meer Albert Heijn-franchisers hebben het hier in Nederland moeilijk mee, terwijl ook de webstrategie van bijvoorbeeld Media Markt hierdoor is vertraagd.

Dio heeft 170 winkels in Nederland, waarvan er vijf inmiddels een 'eigen' website hebben. Het is de bedoeling dat eind volgend jaar alle vestigingen voorzien zijn. De logistieke afhandeling van de bestellingen is in handen van webdrogist drogisterij.net. De webshop van Dio gaat onder meer de huismerken van het bedrijf verkopen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zalando gaat ook make-up verkopen

18/10/2017

De modewebshop Zalando gaat in Duitsland voortaan ook schoonheidsproducten verkopen. Om die nieuwe producten in de kijker te zetten komt er een fysieke schoonheidswinkel in Berlijn. Zalando maakte ook kwartaalcijfers bekend, met een omzetgroei van bijna 30%.

DIO-drogisterijen worden allemaal DA

16/10/2017

De Mosadex-groep heeft de toekomstplannen voor de ketens DIO en DA uit de doeken gedaan. Het plan is om in de toekomst beide ketens te laten verdergaan onder de naam van DA, DIO verdwijnt zo uit het straatbeeld.

Dollar Shave Club op weg naar Europa

10/10/2017

Volgend jaar wil de Dollar Shave Club zijn opwachting maken in Europa. De abonnementsdienst voor scheermesjes, die in handen is van Unilever, is al langer een succes in de Verenigde Staten.

Etos naar België dankzij fusie Ahold-Delhaize

18/09/2017

Drogisterijketen Etos gaat profiteren van de fusie van haar moederbedrijf, het Nederlandse Ahold, met het Belgische Delhaize. Daardoor kunnen de producten van Etos verkocht gaan worden in onder andere België, Griekenland en Roemenië.

Ecover en Method in handen van SC Johnson

15/09/2017

De Amerikaanse fabrikant van onderhoudsproducten SC Johnson neemt de ecologische schoonmaakproducenten Ecover en Method over van hun moederbedrijf People Against Dirty. Daarbij geeft het bedrijf geen financiële details vrij. 

Unilever heeft interesse in Estée Lauder

25/08/2017

Er gaan geruchten de ronde dat meerdere partijen interesse tonen in een overname van cosmeticabedrijf Estée Lauder. Daarbij zouden onder andere L’Oréal en Unilever een bod overwegen.

Back to top