Dio mengt landelijk en lokaal in webshop | RetailDetail

Dio mengt landelijk en lokaal in webshop

Dio mengt landelijk en lokaal in webshop

Drogisterijketen Dio gaat lokaal met landelijk combineren: de verschillende franchisewinkels krijgen allemaal een eigen website, die uiteindelijk uitkomt bij dezelfde landelijke webwinkel. Klanten kunnen de goederen thuis laten bezorgen of ophalen bij de lokale Dio-drogisterij. Klanten buiten het marktgebied van Dio komen in een landelijke webshop terecht.


In organisaties met veel zelfstandige ondernemers ontstaan vaak spanningen als de webshop door de centrale organisatie wordt uitgebaat. De ondernemers hebben dan vaak de indruk dat het hoofdkantoor op deze manier omzet wegplukt uit hun marktgebied. Onder meer Albert Heijn-franchisers hebben het hier in Nederland moeilijk mee, terwijl ook de webstrategie van bijvoorbeeld Media Markt hierdoor is vertraagd.

Dio heeft 170 winkels in Nederland, waarvan er vijf inmiddels een 'eigen' website hebben. Het is de bedoeling dat eind volgend jaar alle vestigingen voorzien zijn. De logistieke afhandeling van de bestellingen is in handen van webdrogist drogisterij.net. De webshop van Dio gaat onder meer de huismerken van het bedrijf verkopen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Henkel en PostNL stappen in Nederlands wasplatform

24/05/2018

Een nieuwe Nederlandse startup, Dobbi, draait de was voor jou: de onderneming haalt thuis je vuile was op en brengt het schoon gestreken en gevouwen terug. PostNL en Henkel investeren al mee in het bedrijf, dat een nieuwe disruptor wil zijn.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.

P&G wil 100% recycleerbare verpakkingen tegen 2030

17/04/2018

Procter & Gamble kondigt nieuwe duurzaamheidsdoelen aan voor 2030, aangezien het de doelstellingen voor 2020 al voor een groot deel heeft gehaald. Tegen 2030 wil het onder meer alle verpakkingen recycleerbaar of herbruikbaar maken.

Zalando start met verkoop schoonheidsproducten

23/03/2018

Zalando is vandaag in Duitsland gestart met de verkoop van schoonheidsproducten. Die stap werd in oktober al aangekondigd door het Duitse bedrijf en is nu dus een feit. Markten buiten Duitsland volgen wel pas later.

Eigenaar CK Hutchison zet stap opzij

19/03/2018

Li Ka-shing, de eigenaar en topman van CK Hutchison (het bedrijf achter ketens als Kruidvat en ICI Paris XL), zet half mei een stap opzij. Dan geeft de 89-jarige de fakkel door aan zijn oudste zoon, Victor Li.

Europa wil wereldwijd verbod op dierenproeven bij make-up

27/02/2018

Een aantal leden van het Europees Parlement stellen dat er werk moet worden gemaakt van een wereldwijd verbod op dierenproeven die worden uitgevoerd door cosmeticabedrijven. In Europa geldt zo’n verbod al.