Dio mengt landelijk en lokaal in webshop

Dio mengt landelijk en lokaal in webshop

Drogisterijketen Dio gaat lokaal met landelijk combineren: de verschillende franchisewinkels krijgen allemaal een eigen website, die uiteindelijk uitkomt bij dezelfde landelijke webwinkel. Klanten kunnen de goederen thuis laten bezorgen of ophalen bij de lokale Dio-drogisterij. Klanten buiten het marktgebied van Dio komen in een landelijke webshop terecht.


In organisaties met veel zelfstandige ondernemers ontstaan vaak spanningen als de webshop door de centrale organisatie wordt uitgebaat. De ondernemers hebben dan vaak de indruk dat het hoofdkantoor op deze manier omzet wegplukt uit hun marktgebied. Onder meer Albert Heijn-franchisers hebben het hier in Nederland moeilijk mee, terwijl ook de webstrategie van bijvoorbeeld Media Markt hierdoor is vertraagd.

Dio heeft 170 winkels in Nederland, waarvan er vijf inmiddels een 'eigen' website hebben. Het is de bedoeling dat eind volgend jaar alle vestigingen voorzien zijn. De logistieke afhandeling van de bestellingen is in handen van webdrogist drogisterij.net. De webshop van Dio gaat onder meer de huismerken van het bedrijf verkopen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Sephora lanceert nieuw, kleiner winkelconcept

24/07/2017

Cosmeticaproducent Sephora heeft in de Verenigde Staten een nieuw en kleiner winkelconcept gelanceerd. Het bedrijf mikte tot nu toe vooral op grote winkels, maar experimenteert nu dus ook op kleinere schaal.

The Body Shop in Braziliaanse handen

29/06/2017

Het stond in de sterren geschreven en het is nu ook bevestigd: L’Oréal heeft zijn Britse winkeldochter The Body Shop verkocht aan het Braziliaanse Natura Cosméticos. Het contract is deze week ondertekend, zo klinkt het in Parijs.

Moeder Kruidvat zet zwaar in op fysieke winkels

28/06/2017

AS Watson (het bedrijf boven Kruidvat en Ici Paris XL) zegt te zullen blijven investeren in technologie en logistiek om mee te kunnen in een markt die steeds meer gericht is op online verkoop. Er komt ook een fikse investering in fysieke winkels.

AS Watson wil Holland & Barrett overnemen

22/06/2017

AS Watson, het moederbedrijf van Kruidvat, heeft gesprekken aangeknoopt rond een mogelijke overname van Holland & Barrett. AS Watson zou maar liefst een miljard pond (1,15 miljard euro) willen neertellen.

Estée Lauder verdubbelt gamma Victoria Beckham

22/06/2017

Het klikt duidelijk tussen Estée Lauder en Victoria Beckham. De eerste twee ‘limited collections’ die de ex-Spice Girl bedacht voor de Amerikaanse cosmeticareus waren in een mum van tijd uitverkocht, en dus komt er een vervolg.

The Body Shop bijna in handen van Braziliaanse branchegenoot

09/06/2017

Het Franse L’Oréal is exclusieve gesprekken gestart met het Braziliaanse Natura Cosméticos over de verkoop van winkelketen The Body Shop. Die moet de Franse groep maar liefst een miljard euro opleveren.

Back to top