Dirx doorbreekt grens vijftig winkels

Dirx doorbreekt grens vijftig winkels

Drogisterijketen Dirx opent dit voorjaar nog haar vijftigste winkel. Dit gebeurt in het jaar waarin de zusterketen van Dirk van den Broek toevallig ook haar vijftigste verjaardag viert. De nieuwe winkel is 236 m² groot en wordt bemand met een team van elf medewerkers.

Focus op bakermat Amsterdam

"Het valt allemaal heel mooi samen", zegt directeur Rik Groen in het persbericht. "Zeker als je bedenkt dat we, uitgerekend in de hoofdstad, in winkelcentrum Banne Centrum neerstrijken. Amsterdam is de bakermat van het familiebedrijf van Dirk van den Broek, waartoe de drogisterijen en trouwens ook de Dirck III slijterijen en D-Reizen vakantiewinkels behoren."

 

De opening wordt gevierd met een speciale folder met actie-aanbiedingen die in Amsterdam-Noord en omgeving worden verspreid. Voor klanten van de drogisterijketen elders in Nederland zijn een reeks extra aanbiedingen beschikbaar om de opening van de vijftigste vestiging te vieren. De Consumentenbond riep Dirx recent nog uit tot de goedkoopste drogisterijketen van Nederland.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Etos naar België dankzij fusie Ahold-Delhaize

18/09/2017

Drogisterijketen Etos gaat profiteren van de fusie van haar moederbedrijf, het Nederlandse Ahold, met het Belgische Delhaize. Daardoor kunnen de producten van Etos verkocht gaan worden in onder andere België, Griekenland en Roemenië.

Ecover en Method in handen van SC Johnson

15/09/2017

De Amerikaanse fabrikant van onderhoudsproducten SC Johnson neemt de ecologische schoonmaakproducenten Ecover en Method over van hun moederbedrijf People Against Dirty. Daarbij geeft het bedrijf geen financiële details vrij. 

Unilever heeft interesse in Estée Lauder

25/08/2017

Er gaan geruchten de ronde dat meerdere partijen interesse tonen in een overname van cosmeticabedrijf Estée Lauder. Daarbij zouden onder andere L’Oréal en Unilever een bod overwegen.

Sephora lanceert nieuw, kleiner winkelconcept

24/07/2017

Cosmeticaproducent Sephora heeft in de Verenigde Staten een nieuw en kleiner winkelconcept gelanceerd. Het bedrijf mikte tot nu toe vooral op grote winkels, maar experimenteert nu dus ook op kleinere schaal.

The Body Shop in Braziliaanse handen

29/06/2017

Het stond in de sterren geschreven en het is nu ook bevestigd: L’Oréal heeft zijn Britse winkeldochter The Body Shop verkocht aan het Braziliaanse Natura Cosméticos. Het contract is deze week ondertekend, zo klinkt het in Parijs.

Moeder Kruidvat zet zwaar in op fysieke winkels

28/06/2017

AS Watson (het bedrijf boven Kruidvat en Ici Paris XL) zegt te zullen blijven investeren in technologie en logistiek om mee te kunnen in een markt die steeds meer gericht is op online verkoop. Er komt ook een fikse investering in fysieke winkels.

Back to top