Douglas lanceert etalage met selfie-photobooth | RetailDetail

Douglas lanceert etalage met selfie-photobooth

Douglas lanceert etalage met selfie-photobooth

Parfumerieketen Douglas heeft voor de feestdagen een nieuw concept ontwikkeld voor de etalages van enkele vestigingen. In de winkels kunnen klanten dan weer een selfie nemen in een speciale photobooth.

Sneeuwbui in etalage

De foto die in de photobooth wordt gemaakt, wordt uitgesneden door speciale software en vervolgens in een feestelijke achtergrond geplaatst. Douglas hoopt zo in te spelen op de huidige selfietrend. Alle foto's die worden genomen in de photobooth komen ook terecht op de Facebookpagina van Douglas. Daar kunnen bezoekers stemmen op de beste selfie. Elke dag krijgt de persoon op de foto met het meeste stemmen een prijzenpakket van de parfumerieketen.


De etalages zelf zijn ook volledig aangepakt. Zo wordt er een constante sneeuwbui gecreëerd met ventilatoren en is er een speaker geïnstalleerd om ook buiten de winkel muziek hoorbaar te maken. Douglas wil zo de hele winkelstraat betrekken bij het concept.

 

De speciale etalages en selfie-photobooth zijn te vinden in de vestigingen van Douglas in de Amsterdam Kalverstraat, Utrecht Vredenburg en Rotterdam Lijnbaan. Het concept zal nog tot en met 24 december gebruikt worden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.

P&G wil 100% recycleerbare verpakkingen tegen 2030

17/04/2018

Procter & Gamble kondigt nieuwe duurzaamheidsdoelen aan voor 2030, aangezien het de doelstellingen voor 2020 al voor een groot deel heeft gehaald. Tegen 2030 wil het onder meer alle verpakkingen recycleerbaar of herbruikbaar maken.

Zalando start met verkoop schoonheidsproducten

23/03/2018

Zalando is vandaag in Duitsland gestart met de verkoop van schoonheidsproducten. Die stap werd in oktober al aangekondigd door het Duitse bedrijf en is nu dus een feit. Markten buiten Duitsland volgen wel pas later.

Eigenaar CK Hutchison zet stap opzij

19/03/2018

Li Ka-shing, de eigenaar en topman van CK Hutchison (het bedrijf achter ketens als Kruidvat en ICI Paris XL), zet half mei een stap opzij. Dan geeft de 89-jarige de fakkel door aan zijn oudste zoon, Victor Li.

Europa wil wereldwijd verbod op dierenproeven bij make-up

27/02/2018

Een aantal leden van het Europees Parlement stellen dat er werk moet worden gemaakt van een wereldwijd verbod op dierenproeven die worden uitgevoerd door cosmeticabedrijven. In Europa geldt zo’n verbod al.

Unilever waarschuwt online media: adverteren kan zo niet verder

12/02/2018

Unilever dreigt te stoppen met adverteren op online mediakanalen die ondoorzichtig zijn en verdeeldheid zaaien. Dat zegt hun marketingbaas Keith Weed op het IAB-adverteerderscongres.