Ecover en Method in handen van SC Johnson | RetailDetail

Ecover en Method in handen van SC Johnson

Ecover en Method in handen van SC Johnson
Foto: People Against Dirty

De Amerikaanse fabrikant van onderhoudsproducten SC Johnson neemt de ecologische schoonmaakproducenten Ecover en Method over van hun moederbedrijf People Against Dirty. Daarbij geeft het bedrijf geen financiële details vrij. 

Milieuvriendelijke pioniers

Ecover, gevestigd in Malle, is een Europese pionier in milieuvriendelijke was- en onderhoudsproducten. Het bedrijf werd opgericht in 1979 en had sindsdien een grote impact op de schoonmaakwereld. In 2012 nam Ecover het Amerikaanse Method over, dat was opgericht in 2000 met hoofdkantoor in San Francisco. Ook Method is een producent van planeetvriendelijke reinigings-, afwas- en verzorgingsproducten, in een hip designjasje. Beide partners vormden na de overname het bedrijf People Against Dirty. 


“Method en Ecover hebben een sterke traditie van innovatie en van inspelen op consumentennoden. Ze zijn een geweldige aanvulling op SC Johnson’s portfolio van iconische merken," aldus Fisk Johnson, voorzitter en CEO van SC Johnson. De overnemer heeft een Belgisch kantoor in Groot-Bijgaarden (Dilbeek) en een Nederlands hoofdkwartier in Mijdrecht. Het bedrijf commercialiseert merken als Baygon, Brise, WC Eend, Oust, Kiwi, Pledge en Shout. 

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zalando Beauty Station gaat in zee met Estée Lauder

26/07/2018

De lang verwachte conceptwinkel van Zalando in Berlijn wil een testplatform zijn en een dialoog op gang brengen tussen cosmeticamerken en consumenten. Opmerkelijk is de nauwe samenwerking met Estée Lauder.

Wil Kimberly-Clark af van z’n Europese tak?

20/07/2018

De producent van Kleenex-zakdoekjes, Huggies-luiers en Scottex-toiletpapier kampt met tegenvallende verkoopcijfers en oplopende kosten. Financiële bronnen vermoeden dan ook dat Kimberly-Clark Europese business wil verkopen.

Henkel en PostNL stappen in Nederlands wasplatform

24/05/2018

Een nieuwe Nederlandse startup, Dobbi, draait de was voor jou: de onderneming haalt thuis je vuile was op en brengt het schoon gestreken en gevouwen terug. PostNL en Henkel investeren al mee in het bedrijf, dat een nieuwe disruptor wil zijn.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.

P&G wil 100% recycleerbare verpakkingen tegen 2030

17/04/2018

Procter & Gamble kondigt nieuwe duurzaamheidsdoelen aan voor 2030, aangezien het de doelstellingen voor 2020 al voor een groot deel heeft gehaald. Tegen 2030 wil het onder meer alle verpakkingen recycleerbaar of herbruikbaar maken.

Zalando start met verkoop schoonheidsproducten

23/03/2018

Zalando is vandaag in Duitsland gestart met de verkoop van schoonheidsproducten. Die stap werd in oktober al aangekondigd door het Duitse bedrijf en is nu dus een feit. Markten buiten Duitsland volgen wel pas later.