Ecover en Method in handen van SC Johnson

Ecover en Method in handen van SC Johnson
Foto: People Against Dirty

De Amerikaanse fabrikant van onderhoudsproducten SC Johnson neemt de ecologische schoonmaakproducenten Ecover en Method over van hun moederbedrijf People Against Dirty. Daarbij geeft het bedrijf geen financiële details vrij. 

Milieuvriendelijke pioniers

Ecover, gevestigd in Malle, is een Europese pionier in milieuvriendelijke was- en onderhoudsproducten. Het bedrijf werd opgericht in 1979 en had sindsdien een grote impact op de schoonmaakwereld. In 2012 nam Ecover het Amerikaanse Method over, dat was opgericht in 2000 met hoofdkantoor in San Francisco. Ook Method is een producent van planeetvriendelijke reinigings-, afwas- en verzorgingsproducten, in een hip designjasje. Beide partners vormden na de overname het bedrijf People Against Dirty. 


“Method en Ecover hebben een sterke traditie van innovatie en van inspelen op consumentennoden. Ze zijn een geweldige aanvulling op SC Johnson’s portfolio van iconische merken," aldus Fisk Johnson, voorzitter en CEO van SC Johnson. De overnemer heeft een Belgisch kantoor in Groot-Bijgaarden (Dilbeek) en een Nederlands hoofdkwartier in Mijdrecht. Het bedrijf commercialiseert merken als Baygon, Brise, WC Eend, Oust, Kiwi, Pledge en Shout. 

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zalando gaat ook make-up verkopen

18/10/2017

De modewebshop Zalando gaat in Duitsland voortaan ook schoonheidsproducten verkopen. Om die nieuwe producten in de kijker te zetten komt er een fysieke schoonheidswinkel in Berlijn. Zalando maakte ook kwartaalcijfers bekend, met een omzetgroei van bijna 30%.

DIO-drogisterijen worden allemaal DA

16/10/2017

De Mosadex-groep heeft de toekomstplannen voor de ketens DIO en DA uit de doeken gedaan. Het plan is om in de toekomst beide ketens te laten verdergaan onder de naam van DA, DIO verdwijnt zo uit het straatbeeld.

Dollar Shave Club op weg naar Europa

10/10/2017

Volgend jaar wil de Dollar Shave Club zijn opwachting maken in Europa. De abonnementsdienst voor scheermesjes, die in handen is van Unilever, is al langer een succes in de Verenigde Staten.

Etos naar België dankzij fusie Ahold-Delhaize

18/09/2017

Drogisterijketen Etos gaat profiteren van de fusie van haar moederbedrijf, het Nederlandse Ahold, met het Belgische Delhaize. Daardoor kunnen de producten van Etos verkocht gaan worden in onder andere België, Griekenland en Roemenië.

Unilever heeft interesse in Estée Lauder

25/08/2017

Er gaan geruchten de ronde dat meerdere partijen interesse tonen in een overname van cosmeticabedrijf Estée Lauder. Daarbij zouden onder andere L’Oréal en Unilever een bod overwegen.

Sephora lanceert nieuw, kleiner winkelconcept

24/07/2017

Cosmeticaproducent Sephora heeft in de Verenigde Staten een nieuw en kleiner winkelconcept gelanceerd. Het bedrijf mikte tot nu toe vooral op grote winkels, maar experimenteert nu dus ook op kleinere schaal.

Back to top