Ecover gaat volledige gamma vernieuwen | RetailDetail

Ecover gaat volledige gamma vernieuwen

Ecover gaat volledige gamma vernieuwen
Ecover

Ecover, een Belgische producent van ecologische was- en reinigingsmiddelen, gaat de verpakkingen van zijn volledige assortiment vernieuwen. Het afwasmiddel is als eerste aan de beurt, de operatie moet binnen twee jaar afgerond zijn.

 

Rebels imago

Ecover zegt met de nieuwe verpakkingen terug naar het ‘rebelse karakter’ uit de beginjaren te willen gaan. De fles voor het afwasmiddel wordt zo voortaan gemaakt uit 100% gerecycleerd materiaal, waar dat voorheen slechts 25% was. “We zijn door de jaren heen blijven groeien en hebben verschillende keuzes gemaakt”, zegt 'long term innovation manager' Tom Domen aan Made in Kempen. “Een tijd geleden hebben we ons de vraag gesteld: zitten we niet te ver van hoe het allemaal begon? In de beginjaren droegen we het imago van rebel en dat was de jongste jaren wat vervaagd. Dat rebelse willen we er opnieuw inbrengen.”

 

Na het afwasmiddel zal de komende twee jaar het volledige assortiment van Ecover aangepakt worden. Daarbij gaat het enkel over nieuwe flessen: de producten zelf blijven in principe ongewijzigd.

 

Ecover viel in september 2017 in handen van het Amerikaanse SC Johnson, dat ook merken als Baygon, Brise, WC Eend, Oust, Kiwi, Pledge en Shout beheert.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Henkel en PostNL stappen in Nederlands wasplatform

24/05/2018

Een nieuwe Nederlandse startup, Dobbi, draait de was voor jou: de onderneming haalt thuis je vuile was op en brengt het schoon gestreken en gevouwen terug. PostNL en Henkel investeren al mee in het bedrijf, dat een nieuwe disruptor wil zijn.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.

"Europese plastictaks voegt weinig toe"

03/05/2018

Ook Europa doet nu zijn duit in het zakje om de plasticberg te verkleinen, al hoopt het met zijn belasting op verpakkingsplastic ook het eigen budget op te krikken. In België kan het voorstel alvast op weinig enthousiasme rekenen.

P&G wil 100% recycleerbare verpakkingen tegen 2030

17/04/2018

Procter & Gamble kondigt nieuwe duurzaamheidsdoelen aan voor 2030, aangezien het de doelstellingen voor 2020 al voor een groot deel heeft gehaald. Tegen 2030 wil het onder meer alle verpakkingen recycleerbaar of herbruikbaar maken.

Zalando start met verkoop schoonheidsproducten

23/03/2018

Zalando is vandaag in Duitsland gestart met de verkoop van schoonheidsproducten. Die stap werd in oktober al aangekondigd door het Duitse bedrijf en is nu dus een feit. Markten buiten Duitsland volgen wel pas later.

Eigenaar CK Hutchison zet stap opzij

19/03/2018

Li Ka-shing, de eigenaar en topman van CK Hutchison (het bedrijf achter ketens als Kruidvat en ICI Paris XL), zet half mei een stap opzij. Dan geeft de 89-jarige de fakkel door aan zijn oudste zoon, Victor Li.