Ecover verdubbelt Belgische productie | RetailDetail

Ecover verdubbelt Belgische productie

Ecover verdubbelt Belgische productie

Ecover, de Belgische producent van ecologische was- en reinigingsmiddelen, heeft de productiecapaciteit in zijn fabriek in Malle uitgebreid. De productie zal nu stijgen naar 35 miljoen verpakkingen per jaar.

 

Mogelijk nog uitbreiding in de toekomst

Voor de uitbreiding was dat nog maar 20 miljoen verpakkingen per jaar, maar sinds vandaag is er dus sprake van bijna een verdubbeling. Dat zorgt echter niet voor nieuwe jobs, want de extra productielijn is volledig geautomatiseerd. Toch zal het aantal werknemers groeien naar een totaal van 118 tegen het einde van dit jaar, omdat het bedrijf zelf ook blijft groeien.

 

De uitbreiding komt er omdat Ecover vorige week zijn fabriek in Frankrijk van de hand deed. Alle producten die daar geproduceerd werden, verhuizen nu naar België. Het eerste product dat geproduceerd wordt op de nieuwe lijn is de nieuwe toiletreiniger Power.

 

De fabriek in Malle zal ook in de toekomst nog verder blijven groeien. “We hebben een aanpalend terrein gekocht, dus er is nog plaats genoeg”, zegt Johan Synhaeve, de Europese productiedirecteur van Ecover. “Sommige lijnen zitten nu aan hun maximumcapaciteit.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Coolblue haalt 311 miljoen euro Belgische omzet

15/06/2018

De Nederlandse elektronicaretailer Coolblue realiseerde vorig jaar in België een recordomzet van 311 miljoen euro. Het bedrijf maakt ook bekend nieuwe, lokale depots te openen voor de uitrol van witgoed in Wallonië. 

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Karstadt wil het warenhuis heruitvinden in Berlijn-Tegel

12/06/2018

Karstadt opent op de Berlijnse luchthaven Tegel voor het eerst in dertig jaar een gloednieuw warenhuis in de hoofdstad. De nieuweling moet een baken van vernieuwing worden, met een uniek aanbod dat volledig is aangepast aan de locatie.

Coolblue sluit honderden webshops

11/06/2018

Webshopgroep Coolblue gaat een eind maken aan zijn honderden afzonderlijke webshops (denk aan smartphonestore.nl of pdashop.be). In de plaats daarvan wordt alles gecentraliseerd op de Coolblue-pagina, waardoor een uitbreiding naar andere talen en landen veel sneller zou kunnen gebeuren.

Picnic slachtoffer van eigen succes: meer vraag dan capaciteit

08/06/2018

De wachttijden voor wie zich wil aanmelden bij de Nederlandse online boodschappendienst Picnic lopen op. Wie bijvoorbeeld in Rotterdam klant wil worden, moet wekenlang wachten op een plekje op de bezorgroute.

Ook Monki vervoegt Zalando-platform

04/06/2018

Vanaf augustus zal ook H&M-dochter Monki beschikbaar zijn voor klanten van Zalando. Met de lancering in Ierland en Tsjechië is de webwinkel voortaan aanwezig in zeventien Europese landen.