Eerste beautyshop Hema buiten Nederland geopend

Eerste beautyshop Hema buiten Nederland geopend

Hema heeft vandaag haar eerste standalone beautyshop buiten Nederland geopend. De winkel is gevestigd in het winkelcentrum Belle Epine, bij Parijs. Eerder al opende Hema twee beautyshops in Haarlem en Amsterdam. Nu wordt het idee dus ook naar het buitenland geëxporteerd.

Verdere expansie in Frankrijk

Met deze winkel zit Hema al aan 21 vestigingen in Frankrijk en het is niet van plan het daarbij te laten. "We oriënteren ons op meerdere locaties in dit land. Hema wil in alle belangrijke grote steden in Frankrijk een winkel neerzetten. We zijn er trots op dat we verder invulling kunnen geven aan onze ambitie om zowel nationaal als internationaal door te groeien", zegt Ronald van Zetten, CEO van Hema.

 

Bij Hema proberen ze ook om het concept van de winkel steeds aan te passen aan de noden van de lokale klanten, om zo een perfecte aanvulling te zijn op het reeds beschikbare aanbod. "Sinds een aantal jaar openen we in Nederland kleinere vestigingen in stadswijken, dorpen en op high traffic-locaties. Voorbeelden hiervan zijn onze winkels op de stations. Met ruimere openingstijden en het uitgebreide foodassortiment zijn dergelijke vestigingen een aanvulling op het bestaande winkelaanbod. Daarnaast werken wij verder aan de uitbreiding van vestigingen buiten Nederland en speciaalwinkels zoals deze beautyshop", stelt van Zetten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zalando gaat ook make-up verkopen

18/10/2017

De modewebshop Zalando gaat in Duitsland voortaan ook schoonheidsproducten verkopen. Om die nieuwe producten in de kijker te zetten komt er een fysieke schoonheidswinkel in Berlijn. Zalando maakte ook kwartaalcijfers bekend, met een omzetgroei van bijna 30%.

DIO-drogisterijen worden allemaal DA

16/10/2017

De Mosadex-groep heeft de toekomstplannen voor de ketens DIO en DA uit de doeken gedaan. Het plan is om in de toekomst beide ketens te laten verdergaan onder de naam van DA, DIO verdwijnt zo uit het straatbeeld.

Dollar Shave Club op weg naar Europa

10/10/2017

Volgend jaar wil de Dollar Shave Club zijn opwachting maken in Europa. De abonnementsdienst voor scheermesjes, die in handen is van Unilever, is al langer een succes in de Verenigde Staten.

Etos naar België dankzij fusie Ahold-Delhaize

18/09/2017

Drogisterijketen Etos gaat profiteren van de fusie van haar moederbedrijf, het Nederlandse Ahold, met het Belgische Delhaize. Daardoor kunnen de producten van Etos verkocht gaan worden in onder andere België, Griekenland en Roemenië.

Ecover en Method in handen van SC Johnson

15/09/2017

De Amerikaanse fabrikant van onderhoudsproducten SC Johnson neemt de ecologische schoonmaakproducenten Ecover en Method over van hun moederbedrijf People Against Dirty. Daarbij geeft het bedrijf geen financiële details vrij. 

Unilever heeft interesse in Estée Lauder

25/08/2017

Er gaan geruchten de ronde dat meerdere partijen interesse tonen in een overname van cosmeticabedrijf Estée Lauder. Daarbij zouden onder andere L’Oréal en Unilever een bod overwegen.

Back to top