Eerste beautyshop Hema buiten Nederland geopend | RetailDetail

Eerste beautyshop Hema buiten Nederland geopend

Eerste beautyshop Hema buiten Nederland geopend

Hema heeft vandaag haar eerste standalone beautyshop buiten Nederland geopend. De winkel is gevestigd in het winkelcentrum Belle Epine, bij Parijs. Eerder al opende Hema twee beautyshops in Haarlem en Amsterdam. Nu wordt het idee dus ook naar het buitenland geëxporteerd.

Verdere expansie in Frankrijk

Met deze winkel zit Hema al aan 21 vestigingen in Frankrijk en het is niet van plan het daarbij te laten. "We oriënteren ons op meerdere locaties in dit land. Hema wil in alle belangrijke grote steden in Frankrijk een winkel neerzetten. We zijn er trots op dat we verder invulling kunnen geven aan onze ambitie om zowel nationaal als internationaal door te groeien", zegt Ronald van Zetten, CEO van Hema.

 

Bij Hema proberen ze ook om het concept van de winkel steeds aan te passen aan de noden van de lokale klanten, om zo een perfecte aanvulling te zijn op het reeds beschikbare aanbod. "Sinds een aantal jaar openen we in Nederland kleinere vestigingen in stadswijken, dorpen en op high traffic-locaties. Voorbeelden hiervan zijn onze winkels op de stations. Met ruimere openingstijden en het uitgebreide foodassortiment zijn dergelijke vestigingen een aanvulling op het bestaande winkelaanbod. Daarnaast werken wij verder aan de uitbreiding van vestigingen buiten Nederland en speciaalwinkels zoals deze beautyshop", stelt van Zetten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zalando Beauty Station gaat in zee met Estée Lauder

26/07/2018

De lang verwachte conceptwinkel van Zalando in Berlijn wil een testplatform zijn en een dialoog op gang brengen tussen cosmeticamerken en consumenten. Opmerkelijk is de nauwe samenwerking met Estée Lauder.

Wil Kimberly-Clark af van z’n Europese tak?

20/07/2018

De producent van Kleenex-zakdoekjes, Huggies-luiers en Scottex-toiletpapier kampt met tegenvallende verkoopcijfers en oplopende kosten. Financiële bronnen vermoeden dan ook dat Kimberly-Clark Europese business wil verkopen.

Henkel en PostNL stappen in Nederlands wasplatform

24/05/2018

Een nieuwe Nederlandse startup, Dobbi, draait de was voor jou: de onderneming haalt thuis je vuile was op en brengt het schoon gestreken en gevouwen terug. PostNL en Henkel investeren al mee in het bedrijf, dat een nieuwe disruptor wil zijn.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.

P&G wil 100% recycleerbare verpakkingen tegen 2030

17/04/2018

Procter & Gamble kondigt nieuwe duurzaamheidsdoelen aan voor 2030, aangezien het de doelstellingen voor 2020 al voor een groot deel heeft gehaald. Tegen 2030 wil het onder meer alle verpakkingen recycleerbaar of herbruikbaar maken.

Zalando start met verkoop schoonheidsproducten

23/03/2018

Zalando is vandaag in Duitsland gestart met de verkoop van schoonheidsproducten. Die stap werd in oktober al aangekondigd door het Duitse bedrijf en is nu dus een feit. Markten buiten Duitsland volgen wel pas later.