Equivalenza wil snel uitbreiden in Nederland en België | RetailDetail

Equivalenza wil snel uitbreiden in Nederland en België

Equivalenza wil snel uitbreiden in Nederland en België

De Spaanse parfumformule Equivalenza wil het aantal winkels in Nederland en België snel gaan uitbreiden: de keten gaat op korte termijn vijftig vestigingen openen.

Ideale markten

Equivalenza opende in Nederland deze zomer vestigingen in Renesse, Den Bosch en in het Alexandrium Shopping Center in Rotterdam en wil al zeker uitbreiden naar Leiden. In België zijn vier nu winkels: Gent, Kortrijk, Mechelen en Waver.

 

“België en Nederland zijn ideale markten voor ons”, zegt Anthony Juan, areamanager voor België en Nederland: “De consument is nieuwsgierig en ontdekt graag nieuwe concepten. Een Equivalenza-winkel is een belevenis en de klant merkt dat de prijs ver onder die van de A-merken ligt".

 

Parfums per geurfamilie

Equivalenza is een formule die zich specialiseert in het classificeren van geuren per geurfamilie. De keten heeft een assortiment van meer dan honderd vrouwenparfums en vijftig mannenparfums. Op basis van smaak, karakter en persoonlijkheid wordt de geurfamilie van de klant bepaald, die zo kan experimenteren met geuren binnen deze familie en subfamilie.

 

Alle producten worden gecreëerd door een team van parfumeurs. De formule biedt tevens een aantal aanvullende producten aan, zoals geurcadeaus, huisparfums en geurkaarsen. Er zijn ook bio-productlijnen voor huidverzorging op basis van Aloe Vera en Bulgaarse roos.

 

Equivalenza is een Spaans franchiseconcept dat in 2011 werd opgericht. De keten bestaat momenteel al uit ruim 850 winkels in 32 landen en ontving voor deze snelle groei enkele internationale franchiseprijzen: twee jaar geleden eindigde het concern op de tweede plaats bij de Best franchise of the world en tweemaal op rij werd het verkozen tot beste franchise van Spanje.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.

P&G wil 100% recycleerbare verpakkingen tegen 2030

17/04/2018

Procter & Gamble kondigt nieuwe duurzaamheidsdoelen aan voor 2030, aangezien het de doelstellingen voor 2020 al voor een groot deel heeft gehaald. Tegen 2030 wil het onder meer alle verpakkingen recycleerbaar of herbruikbaar maken.

Zalando start met verkoop schoonheidsproducten

23/03/2018

Zalando is vandaag in Duitsland gestart met de verkoop van schoonheidsproducten. Die stap werd in oktober al aangekondigd door het Duitse bedrijf en is nu dus een feit. Markten buiten Duitsland volgen wel pas later.

Eigenaar CK Hutchison zet stap opzij

19/03/2018

Li Ka-shing, de eigenaar en topman van CK Hutchison (het bedrijf achter ketens als Kruidvat en ICI Paris XL), zet half mei een stap opzij. Dan geeft de 89-jarige de fakkel door aan zijn oudste zoon, Victor Li.

Europa wil wereldwijd verbod op dierenproeven bij make-up

27/02/2018

Een aantal leden van het Europees Parlement stellen dat er werk moet worden gemaakt van een wereldwijd verbod op dierenproeven die worden uitgevoerd door cosmeticabedrijven. In Europa geldt zo’n verbod al.

Unilever waarschuwt online media: adverteren kan zo niet verder

12/02/2018

Unilever dreigt te stoppen met adverteren op online mediakanalen die ondoorzichtig zijn en verdeeldheid zaaien. Dat zegt hun marketingbaas Keith Weed op het IAB-adverteerderscongres.