Familie Colruyt koopt webapotheek Newpharma | RetailDetail

Familie Colruyt koopt webapotheek Newpharma

Familie Colruyt koopt webapotheek Newpharma

De familie Colruyt wordt hoofdaandeelhouder van onlineapotheek Newpharma. Het management van Newpharma slaat daarvoor de handen in elkaar met Korys (het investeringsvehikel van de familie Colruyt) en Colruyt Group.

 

Positie versterken en Europese groei

Newpharma is een onlineapotheek met Belgische roots die vandaag vooral actief is in België en Frankrijk. In België is het e-commercebedrijf met meer dan 30.000 referenties naar eigen zeggen marktleider in de onlineverkoop van geneesmiddelen zonder voorschrift en parafarmacie-producten. In Frankrijk behoort Newpharma tot de top drie in zijn segment. 

 

De webapotheek wil zijn positie in de kernmarkten dankzij de overname verder versterken, maar ook uitbreiden in andere Europese markten. Het huidige management blijft daarbij aan het stuur. Samen willen ze Newpharma dit jaar nog een verwachte omzet van zestig miljoen euro laten realiseren. 

 

“De participatie van Korys en Colruyt Group geeft ons de mogelijkheid om onze internationale groei verder te versnellen, terwijl we de lat heel hoog kunnen blijven leggen wat betreft onze businessethiek en onze visie op ondernemen”, zegt CEO Jérôme Gobbesso. “We zij ervan overtuigd dat we met de steun van Korys en Colruyt Group het bedrijf tot een volgend niveau kunnen tillen”.

 

Hoeveel het overnamebedrag bedraagt, werd niet bekendgemaakt. Wel is bekend dat Korys hoofdaandeelhouder wordt en Colruyt Group slechts “in mindere mate” participeert. Korys investeerde eerder onder meer al in de Nederlandse producent van vleesvervangers Ojah en  de Britse online-opticien MyOptique Group.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Amper 2% Amazon Alexa-gebruikers kocht al via voice

07/08/2018

Slechts 2% van alle Amazon Echo-eigenaars in de VS kocht al iets via de slimme speakers. Velen probeerden het al wel, maar haakten onderweg af. Is de technologie waardeloos of nog niet klaar?

Zalando valt tegen in tweede kwartaal

07/08/2018

Zalando kon niet aan de verwachtingen tippen in het voorbije kwartaal: ondanks een recordaantal bestellingen en stijgende winst vielen zowel de brutowinst als de omzet lager uit dan door analisten voorspeld. 

Enorme winststijging Amazon doet 'teleurstellende' omzet vergeten

27/07/2018

De Amerikaanse webreus Amazon heeft in het tweede kwartaal van zijn lopende boekjaar een recordwinst van 2,5 miljard dollar opgetekend, vooral dankzij de afdelingen cloud en reclame. Dat de omzet de verwachtingen niet inloste, kon het feestje niet drukken.

Zalando Beauty Station gaat in zee met Estée Lauder

26/07/2018

De lang verwachte conceptwinkel van Zalando in Berlijn wil een testplatform zijn en een dialoog op gang brengen tussen cosmeticamerken en consumenten. Opmerkelijk is de nauwe samenwerking met Estée Lauder.

Voeding snelst groeiende categorie voor Amazon

25/07/2018

Voeding en dranken zijn voor Amazon in de Verenigde Staten de snelst groeiende categorie: een derde van alle online bestelde boodschappen zijn voor de retailgigant. Toch blijft de categorie erg klein, ook op de Amerikaanse thuismarkt. 

Coolblue is er voortaan ook in het Engels

25/07/2018

Elektronicaretailer Coolblue lanceert zijn website en app nu ook in het Engels. Het zegt daarmee Engelstalige klanten in de Benelux beter te willen bedienen. Van een stap richting buitenland is (nog) geen sprake, klinkt het.