Hans Anders neemt Zweedse optiekketen over | RetailDetail

Hans Anders neemt Zweedse optiekketen over

Hans Anders neemt Zweedse optiekketen over

De groep boven de Nederlandse brillenketen Hans Anders heeft zijn Zweedse collega Direkt Optik overgenomen. Welk bedrag met de overname gepaard gaat, is niet meegedeeld.

36 winkels erbij

Door die overname krijgt de Nederlandse retailgroep, gespecialiseerd in brillen en hoorapparaten, er meteen 36 verkooppunten bij: 35 in Zweden en één in het Spaanse Alicante.

 

Direkt Optik zal onder eigen naam blijven voortwerken, geheel in lijn met de éénmerkstrategie van de groep, waarbij "het bedrijf zich per land concentreert op de succesvolle bedrijfsvoering van één optiekketen". Om die reden stootte de groep in zijn thuisland eerder al de winkelformules Van Boxtel en recenter nog Het Huis Opticiens af, om voortaan enkel onder de naam Hans Anders te opereren.

 

De Zweedse keten werd in 1992 opgericht door het Britse Crown Eyeglass en heeft volgens Patrick Herman, CEO van Hans Anders, een "enorme groeipotentie". De groep is dan ook van plan "om het aantal filialen de komende jaren flink uit te breiden", klinkt het op de hoofdzetel in het Nederlandse Gorinchem.

 

Hans Anders is marktleider op de Nederlandse brillenmarkt en heeft circa 400 Hans Anders-vestigingen (in eigen land, België en Frankrijk) met in totaal rekenen op ruim 1.500 medewerkers.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Henkel en PostNL stappen in Nederlands wasplatform

24/05/2018

Een nieuwe Nederlandse startup, Dobbi, draait de was voor jou: de onderneming haalt thuis je vuile was op en brengt het schoon gestreken en gevouwen terug. PostNL en Henkel investeren al mee in het bedrijf, dat een nieuwe disruptor wil zijn.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.

P&G wil 100% recycleerbare verpakkingen tegen 2030

17/04/2018

Procter & Gamble kondigt nieuwe duurzaamheidsdoelen aan voor 2030, aangezien het de doelstellingen voor 2020 al voor een groot deel heeft gehaald. Tegen 2030 wil het onder meer alle verpakkingen recycleerbaar of herbruikbaar maken.

Zalando start met verkoop schoonheidsproducten

23/03/2018

Zalando is vandaag in Duitsland gestart met de verkoop van schoonheidsproducten. Die stap werd in oktober al aangekondigd door het Duitse bedrijf en is nu dus een feit. Markten buiten Duitsland volgen wel pas later.

Eigenaar CK Hutchison zet stap opzij

19/03/2018

Li Ka-shing, de eigenaar en topman van CK Hutchison (het bedrijf achter ketens als Kruidvat en ICI Paris XL), zet half mei een stap opzij. Dan geeft de 89-jarige de fakkel door aan zijn oudste zoon, Victor Li.

Europa wil wereldwijd verbod op dierenproeven bij make-up

27/02/2018

Een aantal leden van het Europees Parlement stellen dat er werk moet worden gemaakt van een wereldwijd verbod op dierenproeven die worden uitgevoerd door cosmeticabedrijven. In Europa geldt zo’n verbod al.