H&M komt op de proppen met duurzame schoonheidsproducten | RetailDetail

H&M komt op de proppen met duurzame schoonheidsproducten

H&M komt op de proppen met duurzame schoonheidsproducten

De Zweedse modeketen H&M heeft een nieuwe collectie met duurzame schoonheidsproducten gelanceerd. De Conscious Collection moet binnenkort te vinden zijn in de winkels van de kledingketen.

 

Ook duurzame verpakkingen

De collectie zal bestaan uit verschillende producten, zoals gezichtsmaskers, zeep, shampoos, deodorant en meer. Alle artikelen worden gemaakt met gecertificeerde biologische ingrediënten. Ze bevatten ook geen GMO’s, parabenen, parfums of kleurstoffen. Ze moeten daardoor ook bruikbaar zijn voor klanten met een gevoelige huid.

 

Niet alleen de producten zelf zijn op een duurzame manier gemaakt, ook de verpakking voldoet aan die voorwaarde. H&M gebruikt daarvoor gerecycleerd papier en plastic dat kan hergebruikt worden. De collectie moet van nu tot maart gelanceerd worden in de winkels van de keten. Net op tijd voor de Conscious Exclusive 2016-collectie, die op 7 april wordt gelanceerd.

 

“We bieden momenteel al bewuste keuzes met onze modecollecties en dus is het logisch dat we ook binnen onze schoonheidsproducten dezelfde mogelijkheid bieden. We mikken er altijd op om onze producten op een goede en verantwoordelijke manier te ontwikkelen, zowel op vlak van materiaal als op vlak van productie”, zegt Sara Wallander, concept designer bij H&M Beauty.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Ikea wil alleen nog hernieuwbare materialen

08/06/2018

Ikea stelt zich forse duurzaamheidsdoelstellingen: de woonketen wil klimaatpositief worden tegen 2030 en al eind volgend jaar alle plastic wegwerpproducten bannen.

Ook Monki vervoegt Zalando-platform

04/06/2018

Vanaf augustus zal ook H&M-dochter Monki beschikbaar zijn voor klanten van Zalando. Met de lancering in Ierland en Tsjechië is de webwinkel voortaan aanwezig in zeventien Europese landen.

Lidl gaat rookvrij: stopt in Nederland met sigaretten

30/05/2018

Lidl stopt in Nederland met de verkoop van sigaretten. De supermarktketen gaat de tabaksverkoop stelselmatig afbouwen tot 2022, tegen dan zijn alle winkels volledig rookvrij.

Europa verklaart wegwerpplastic de oorlog

29/05/2018

Plastic rietjes, wattenstaafjes en ballonstokken zijn bij de eerste slachtoffers in de strijd die de Europese Commissie aanbindt tegen wegwerpplastic. De grootste vervuilers worden verboden.