Holland & Barrett (De Tuinen) in de etalage | RetailDetail

Holland & Barrett (De Tuinen) in de etalage

Holland & Barrett (De Tuinen) in de etalage

Private-equitybedrijf Carlyle is van plan om Holland & Barrett van de hand te doen. Dat melden bronnen aan de Britse krant The Telegraph. Holland & Barrett is het moederbedrijf van De Tuinen en Essenza.

1.100 filialen in elf landen

Holland & Barrett is één van de grootste retailbedrijven in het Verenigd Koninkrijk en beschikt over bijna 1.100 filialen in elf landen, waaronder China, Singapore en Malta. Ook in Nederland en België beschikt Holland & Barrett over filialen na de overnames van De Tuinen en Essenza. Alle filialen van die ketens worden ook omgedoopt naar de formule van Holland & Barrett. Sinds vorig jaar is het bedrijf bovendien te vinden in Scandinavië, nadat een eerste winkel in Zweden werd geopend.


De omzet van Holland & Barrett is het voorbije jaar met 12 procent gegroeid naar 573,5 miljoen pond (783,9 miljoen euro). Ook de winst ging er met 12 procent op vooruit naar 146 miljoen pond (199,5 miljoen euro). Carlyle zou nu op zoek zijn naar een bod van 1 miljard pond (1,37 miljard euro) om de overname te vervolledigen.


Carlyle kreeg Holland & Barrett zelf zes jaar geleden in handen. Het deed onlangs ook nog een succesvol bod op de Nederlandse lingerieketen Hunkemöller, waarvoor het 440 miljoen euro zou neertellen. Die overname moet dit kwartaal worden afgerond.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Henkel en PostNL stappen in Nederlands wasplatform

24/05/2018

Een nieuwe Nederlandse startup, Dobbi, draait de was voor jou: de onderneming haalt thuis je vuile was op en brengt het schoon gestreken en gevouwen terug. PostNL en Henkel investeren al mee in het bedrijf, dat een nieuwe disruptor wil zijn.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.

P&G wil 100% recycleerbare verpakkingen tegen 2030

17/04/2018

Procter & Gamble kondigt nieuwe duurzaamheidsdoelen aan voor 2030, aangezien het de doelstellingen voor 2020 al voor een groot deel heeft gehaald. Tegen 2030 wil het onder meer alle verpakkingen recycleerbaar of herbruikbaar maken.

Zalando start met verkoop schoonheidsproducten

23/03/2018

Zalando is vandaag in Duitsland gestart met de verkoop van schoonheidsproducten. Die stap werd in oktober al aangekondigd door het Duitse bedrijf en is nu dus een feit. Markten buiten Duitsland volgen wel pas later.

Eigenaar CK Hutchison zet stap opzij

19/03/2018

Li Ka-shing, de eigenaar en topman van CK Hutchison (het bedrijf achter ketens als Kruidvat en ICI Paris XL), zet half mei een stap opzij. Dan geeft de 89-jarige de fakkel door aan zijn oudste zoon, Victor Li.

Europa wil wereldwijd verbod op dierenproeven bij make-up

27/02/2018

Een aantal leden van het Europees Parlement stellen dat er werk moet worden gemaakt van een wereldwijd verbod op dierenproeven die worden uitgevoerd door cosmeticabedrijven. In Europa geldt zo’n verbod al.