Jumbo breidt sterk uit in drogmetica | RetailDetail

Jumbo breidt sterk uit in drogmetica

Jumbo breidt sterk uit in drogmetica

Supermarktketen Jumbo breidt het assortiment uit met een nieuwe lijn van honderd verzorgingsproducten. Daarmee wil de onderneming haar omzet in dit segment uitbouwen.

Rituelen... maar geen Rituals?

In een aankondiging stelt Jumbo dat het gaat om een verzorgingslijn met producten voor het hele gezin. Het nieuwe assortiment moet al binnenkort in alle winkels van de formule verkrijgbaar zijn. Het zou daarbij gaan om producten die aansluiten op zogeheten badkamerrituelen: een lang bad, uitgebreid insmeren met bodylotion of wakker worden met een favoriete douchegel.

 

Het gebruik van het woord 'rituelen' roept de vergelijking op met het merk Rituals. De eigenaar van Rituals, Raymond Cloosterman, is echtgenoot van formuledirecteur Colette Cloosterman-Van Eerder. Het PR-bureau van Jumbo stelt echter dat er geen direct verband is tussen Rituals en de nieuwe lijn van Jumbo.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Henkel en PostNL stappen in Nederlands wasplatform

24/05/2018

Een nieuwe Nederlandse startup, Dobbi, draait de was voor jou: de onderneming haalt thuis je vuile was op en brengt het schoon gestreken en gevouwen terug. PostNL en Henkel investeren al mee in het bedrijf, dat een nieuwe disruptor wil zijn.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.

P&G wil 100% recycleerbare verpakkingen tegen 2030

17/04/2018

Procter & Gamble kondigt nieuwe duurzaamheidsdoelen aan voor 2030, aangezien het de doelstellingen voor 2020 al voor een groot deel heeft gehaald. Tegen 2030 wil het onder meer alle verpakkingen recycleerbaar of herbruikbaar maken.

Zalando start met verkoop schoonheidsproducten

23/03/2018

Zalando is vandaag in Duitsland gestart met de verkoop van schoonheidsproducten. Die stap werd in oktober al aangekondigd door het Duitse bedrijf en is nu dus een feit. Markten buiten Duitsland volgen wel pas later.

Eigenaar CK Hutchison zet stap opzij

19/03/2018

Li Ka-shing, de eigenaar en topman van CK Hutchison (het bedrijf achter ketens als Kruidvat en ICI Paris XL), zet half mei een stap opzij. Dan geeft de 89-jarige de fakkel door aan zijn oudste zoon, Victor Li.

Europa wil wereldwijd verbod op dierenproeven bij make-up

27/02/2018

Een aantal leden van het Europees Parlement stellen dat er werk moet worden gemaakt van een wereldwijd verbod op dierenproeven die worden uitgevoerd door cosmeticabedrijven. In Europa geldt zo’n verbod al.