Kruidvat heef volgens consumenten beste folder

Kruidvat heef volgens consumenten beste folder

De reclamefolder van drogisterijketen Kruidvat is deze week uitgeroepen tot de beste van Nederland. De folder won tijdens de Dag van de Brievenbusreclame de consumentenprijs Gouden Deurmat.

Vakjury en consumenten verschillen danig van mening

Kruidvat troefde in de jaarlijkse verkiezing twee supermarktketens af: Albert Heijn en Aldi eindigden op de tweede en derde plaats. De drogisterijketen scoorde het beste op de aspecten bereik, waardering en aantrekkelijkheid. Opmerkelijk genoeg waren geen van de drie laureaten ook genomineerd voor de Folder Vakprijs; die ging uiteindelijk naar Intratuin.

 

Nederlanders kregen in 2011 wel minder folders in de bus: het gemiddelde daalde van 36,9 naar 36,5 per week. Ondanks de opmars van e-mailreclame en apps is de waardering voor de folder nog nooit zo hoog geweest: respondenten gaven het medium gemiddeld een 7,4 als rapportcijfer.

 

De folder kan ook nog steeds volop rekenen op de aandacht van de consument, de gemiddelde Nederlander besteedt jaarlijks 38 uur aan het lezen van folders. Brancheorganisatie DDMA onderzoekt jaarlijks hoe het met folders gaat en presenteert de resultaten tijdens een groot congres.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zalando gaat ook make-up verkopen

18/10/2017

De modewebshop Zalando gaat in Duitsland voortaan ook schoonheidsproducten verkopen. Om die nieuwe producten in de kijker te zetten komt er een fysieke schoonheidswinkel in Berlijn. Zalando maakte ook kwartaalcijfers bekend, met een omzetgroei van bijna 30%.

DIO-drogisterijen worden allemaal DA

16/10/2017

De Mosadex-groep heeft de toekomstplannen voor de ketens DIO en DA uit de doeken gedaan. Het plan is om in de toekomst beide ketens te laten verdergaan onder de naam van DA, DIO verdwijnt zo uit het straatbeeld.

Dollar Shave Club op weg naar Europa

10/10/2017

Volgend jaar wil de Dollar Shave Club zijn opwachting maken in Europa. De abonnementsdienst voor scheermesjes, die in handen is van Unilever, is al langer een succes in de Verenigde Staten.

Etos naar België dankzij fusie Ahold-Delhaize

18/09/2017

Drogisterijketen Etos gaat profiteren van de fusie van haar moederbedrijf, het Nederlandse Ahold, met het Belgische Delhaize. Daardoor kunnen de producten van Etos verkocht gaan worden in onder andere België, Griekenland en Roemenië.

Ecover en Method in handen van SC Johnson

15/09/2017

De Amerikaanse fabrikant van onderhoudsproducten SC Johnson neemt de ecologische schoonmaakproducenten Ecover en Method over van hun moederbedrijf People Against Dirty. Daarbij geeft het bedrijf geen financiële details vrij. 

Unilever heeft interesse in Estée Lauder

25/08/2017

Er gaan geruchten de ronde dat meerdere partijen interesse tonen in een overname van cosmeticabedrijf Estée Lauder. Daarbij zouden onder andere L’Oréal en Unilever een bod overwegen.

Back to top