Kruidvat heef volgens consumenten beste folder | RetailDetail

Kruidvat heef volgens consumenten beste folder

Kruidvat heef volgens consumenten beste folder

De reclamefolder van drogisterijketen Kruidvat is deze week uitgeroepen tot de beste van Nederland. De folder won tijdens de Dag van de Brievenbusreclame de consumentenprijs Gouden Deurmat.

Vakjury en consumenten verschillen danig van mening

Kruidvat troefde in de jaarlijkse verkiezing twee supermarktketens af: Albert Heijn en Aldi eindigden op de tweede en derde plaats. De drogisterijketen scoorde het beste op de aspecten bereik, waardering en aantrekkelijkheid. Opmerkelijk genoeg waren geen van de drie laureaten ook genomineerd voor de Folder Vakprijs; die ging uiteindelijk naar Intratuin.

 

Nederlanders kregen in 2011 wel minder folders in de bus: het gemiddelde daalde van 36,9 naar 36,5 per week. Ondanks de opmars van e-mailreclame en apps is de waardering voor de folder nog nooit zo hoog geweest: respondenten gaven het medium gemiddeld een 7,4 als rapportcijfer.

 

De folder kan ook nog steeds volop rekenen op de aandacht van de consument, de gemiddelde Nederlander besteedt jaarlijks 38 uur aan het lezen van folders. Brancheorganisatie DDMA onderzoekt jaarlijks hoe het met folders gaat en presenteert de resultaten tijdens een groot congres.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Henkel en PostNL stappen in Nederlands wasplatform

24/05/2018

Een nieuwe Nederlandse startup, Dobbi, draait de was voor jou: de onderneming haalt thuis je vuile was op en brengt het schoon gestreken en gevouwen terug. PostNL en Henkel investeren al mee in het bedrijf, dat een nieuwe disruptor wil zijn.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.

P&G wil 100% recycleerbare verpakkingen tegen 2030

17/04/2018

Procter & Gamble kondigt nieuwe duurzaamheidsdoelen aan voor 2030, aangezien het de doelstellingen voor 2020 al voor een groot deel heeft gehaald. Tegen 2030 wil het onder meer alle verpakkingen recycleerbaar of herbruikbaar maken.

Zalando start met verkoop schoonheidsproducten

23/03/2018

Zalando is vandaag in Duitsland gestart met de verkoop van schoonheidsproducten. Die stap werd in oktober al aangekondigd door het Duitse bedrijf en is nu dus een feit. Markten buiten Duitsland volgen wel pas later.

Eigenaar CK Hutchison zet stap opzij

19/03/2018

Li Ka-shing, de eigenaar en topman van CK Hutchison (het bedrijf achter ketens als Kruidvat en ICI Paris XL), zet half mei een stap opzij. Dan geeft de 89-jarige de fakkel door aan zijn oudste zoon, Victor Li.

Europa wil wereldwijd verbod op dierenproeven bij make-up

27/02/2018

Een aantal leden van het Europees Parlement stellen dat er werk moet worden gemaakt van een wereldwijd verbod op dierenproeven die worden uitgevoerd door cosmeticabedrijven. In Europa geldt zo’n verbod al.