L’Oréal doet aan experimentele marketing in metro New York | RetailDetail

L’Oréal doet aan experimentele marketing in metro New York

L’Oréal doet aan experimentele marketing in metro New York

L'Oréal is een nieuwe interactieve marketingcampagne begonnen in de New Yorkse metro. Via schermen en een spiegel met camera krijgen voorbijgangers bepaalde producten voorgesteld, die ze daar ook dan ineens kunnen kopen.

Color Experience

Het project heeft de naam L'Oréal Paris Intelligent Color Experience meegekregen en moet een tussenweg zijn tussen gewoon winkelen en online winkelen. Marc Speichert, chief marketing officer bij L'Oréal Americas zegt aan de New York Times dat het doel een "real-life ervaring door middel van technologie" is. Voorlopig is het concept enkel beschikbaar in één station, maar "als dit experiment succesvol is, dan brengen we het misschien ook naar andere plaatsen."

 

"Wat zo fantastisch is aan de technologie, is dat we de mogelijkheid hebben om het niveau van betrokkenheid te meten, op basis van het aantal mensen dat voorbijkomt, het aantal dat communiceert met elk scherm, het aantal dat hun informatie nalaat", gaat hij verder bij de Times.

 

Onmiddellijk te koop

Wanneer voorbijgangers stoppen aan de spiegel van L'Oréal, wordt er een digitale animatie gemaakt van hun silhouet en de kleren die ze dragen. Vervolgens worden er een aantal make-upstijlen voorgesteld. Als de klant tevreden is over het voorstel, dan kan ze de producten daar onmiddellijk kopen. In de machine zullen 700 artikels kunnen van 27 verschillende producten.

 

"Wat we proberen uit te zoeken is of er een honger is naar iets tussen e-tailing en gewone retail", zei Paul Fleuranges, verantwoordelijk voor bedrijfs- en interne communicatie van de Metropolitan Transportation Authority, die ook meewerkte aan de campagne van L'Oréal. Hij hoopt met dit project een vorm van marktonderzoek te kunnen doen en misschien worden er nog andere pilots zoals dit opgestart.

 

Nuttig gebruik van leegstaande retailruimte

"We hebben veel retailruimte die momenteel niet wordt verhuurd. Als we manieren kunnen vinden om geld te halen uit die activa, dan is dat een goede zaak voor ons. Als we kunnen bijdragen aan de beleving van passagiers, dan is dat een goede zaak voor ons. Als we nieuwe technologie in het systeem kunnen brengen, dan is dat een goede zaak voor ons", voegde hij toe aan de New York Times. Zo is het project van L'Oréal ondergebracht in een leegstaande kiosk in het metrostation.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.

P&G wil 100% recycleerbare verpakkingen tegen 2030

17/04/2018

Procter & Gamble kondigt nieuwe duurzaamheidsdoelen aan voor 2030, aangezien het de doelstellingen voor 2020 al voor een groot deel heeft gehaald. Tegen 2030 wil het onder meer alle verpakkingen recycleerbaar of herbruikbaar maken.

Zalando start met verkoop schoonheidsproducten

23/03/2018

Zalando is vandaag in Duitsland gestart met de verkoop van schoonheidsproducten. Die stap werd in oktober al aangekondigd door het Duitse bedrijf en is nu dus een feit. Markten buiten Duitsland volgen wel pas later.

Eigenaar CK Hutchison zet stap opzij

19/03/2018

Li Ka-shing, de eigenaar en topman van CK Hutchison (het bedrijf achter ketens als Kruidvat en ICI Paris XL), zet half mei een stap opzij. Dan geeft de 89-jarige de fakkel door aan zijn oudste zoon, Victor Li.

Europa wil wereldwijd verbod op dierenproeven bij make-up

27/02/2018

Een aantal leden van het Europees Parlement stellen dat er werk moet worden gemaakt van een wereldwijd verbod op dierenproeven die worden uitgevoerd door cosmeticabedrijven. In Europa geldt zo’n verbod al.

Unilever waarschuwt online media: adverteren kan zo niet verder

12/02/2018

Unilever dreigt te stoppen met adverteren op online mediakanalen die ondoorzichtig zijn en verdeeldheid zaaien. Dat zegt hun marketingbaas Keith Weed op het IAB-adverteerderscongres.