L’Oréal doet aan experimentele marketing in metro New York

L’Oréal doet aan experimentele marketing in metro New York

L'Oréal is een nieuwe interactieve marketingcampagne begonnen in de New Yorkse metro. Via schermen en een spiegel met camera krijgen voorbijgangers bepaalde producten voorgesteld, die ze daar ook dan ineens kunnen kopen.

Color Experience

Het project heeft de naam L'Oréal Paris Intelligent Color Experience meegekregen en moet een tussenweg zijn tussen gewoon winkelen en online winkelen. Marc Speichert, chief marketing officer bij L'Oréal Americas zegt aan de New York Times dat het doel een "real-life ervaring door middel van technologie" is. Voorlopig is het concept enkel beschikbaar in één station, maar "als dit experiment succesvol is, dan brengen we het misschien ook naar andere plaatsen."

 

"Wat zo fantastisch is aan de technologie, is dat we de mogelijkheid hebben om het niveau van betrokkenheid te meten, op basis van het aantal mensen dat voorbijkomt, het aantal dat communiceert met elk scherm, het aantal dat hun informatie nalaat", gaat hij verder bij de Times.

 

Onmiddellijk te koop

Wanneer voorbijgangers stoppen aan de spiegel van L'Oréal, wordt er een digitale animatie gemaakt van hun silhouet en de kleren die ze dragen. Vervolgens worden er een aantal make-upstijlen voorgesteld. Als de klant tevreden is over het voorstel, dan kan ze de producten daar onmiddellijk kopen. In de machine zullen 700 artikels kunnen van 27 verschillende producten.

 

"Wat we proberen uit te zoeken is of er een honger is naar iets tussen e-tailing en gewone retail", zei Paul Fleuranges, verantwoordelijk voor bedrijfs- en interne communicatie van de Metropolitan Transportation Authority, die ook meewerkte aan de campagne van L'Oréal. Hij hoopt met dit project een vorm van marktonderzoek te kunnen doen en misschien worden er nog andere pilots zoals dit opgestart.

 

Nuttig gebruik van leegstaande retailruimte

"We hebben veel retailruimte die momenteel niet wordt verhuurd. Als we manieren kunnen vinden om geld te halen uit die activa, dan is dat een goede zaak voor ons. Als we kunnen bijdragen aan de beleving van passagiers, dan is dat een goede zaak voor ons. Als we nieuwe technologie in het systeem kunnen brengen, dan is dat een goede zaak voor ons", voegde hij toe aan de New York Times. Zo is het project van L'Oréal ondergebracht in een leegstaande kiosk in het metrostation.

Tags: