L’Oréal gaat virtuele 'beautyschool' oprichten | RetailDetail

L’Oréal gaat virtuele 'beautyschool' oprichten

L’Oréal gaat virtuele 'beautyschool' oprichten

Cosmeticabedrijf L’Oréal en online videodienst YouTube hebben een samenwerking afgesloten om samen content te creëren rond cosmetica. L’Oréal wil zo de strijd aangaan met onafhankelijke vloggers, die nu de markt domineren.

Zichtbaarheid verhogen

Volgens het reclamebureau Pixability zijn die onafhankelijke videomakers immers goed voor 97% van alle hits rond cosmetica op YouTube en creëren ze bovendien 10 keer meer content dan de grote merken zelf.

 

L’Oréal heeft nu als doel om samen met YouTube een virtuele beauty school op te zetten om zo een deel van die zichtbaarheid terug te winnen. L’Oréal biedt aan tien vloggers de kans om vanaf deze zomer een opleiding van zes maanden te krijgen, waarin ze leren hoe ze content moeten creëren en hun publiek kunnen uitbreiden.

 

Na hun opleiding moeten de tien vloggers de zichtbaarheid van L’Oréal op YouTube drastisch verhogen. Het cosmeticabedrijf zal verschillende documentaires maken van het hele proces, die het dan op zijn YouTubekanaal zal uitzenden. Door tien vrijwel onbekende vloggers in te zetten voor het project, hoopt L’Oréal ook een vorm van authenticiteit te creëren die ontbreekt wanneer het merk zelf achter de knoppen zit of er gebruik wordt gemaakt van een bekendheid.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Henkel en PostNL stappen in Nederlands wasplatform

24/05/2018

Een nieuwe Nederlandse startup, Dobbi, draait de was voor jou: de onderneming haalt thuis je vuile was op en brengt het schoon gestreken en gevouwen terug. PostNL en Henkel investeren al mee in het bedrijf, dat een nieuwe disruptor wil zijn.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.

P&G wil 100% recycleerbare verpakkingen tegen 2030

17/04/2018

Procter & Gamble kondigt nieuwe duurzaamheidsdoelen aan voor 2030, aangezien het de doelstellingen voor 2020 al voor een groot deel heeft gehaald. Tegen 2030 wil het onder meer alle verpakkingen recycleerbaar of herbruikbaar maken.

Zalando start met verkoop schoonheidsproducten

23/03/2018

Zalando is vandaag in Duitsland gestart met de verkoop van schoonheidsproducten. Die stap werd in oktober al aangekondigd door het Duitse bedrijf en is nu dus een feit. Markten buiten Duitsland volgen wel pas later.

Eigenaar CK Hutchison zet stap opzij

19/03/2018

Li Ka-shing, de eigenaar en topman van CK Hutchison (het bedrijf achter ketens als Kruidvat en ICI Paris XL), zet half mei een stap opzij. Dan geeft de 89-jarige de fakkel door aan zijn oudste zoon, Victor Li.

Europa wil wereldwijd verbod op dierenproeven bij make-up

27/02/2018

Een aantal leden van het Europees Parlement stellen dat er werk moet worden gemaakt van een wereldwijd verbod op dierenproeven die worden uitgevoerd door cosmeticabedrijven. In Europa geldt zo’n verbod al.