L’Oréal opent boetiek in Parijs | RetailDetail

L’Oréal opent boetiek in Parijs

L’Oréal opent boetiek in Parijs

FMCG-merken die flagshipstores openen: het is een trend. Het Franse cosmeticamerk L’Oréal opende vorige week een eerste eigen winkel in Frankrijk. 

Gewijd aan make-up

L’Oréal opende deze winkel tijdens de Paris Fashion Week, waarvan het merk officieel partner is. De winkel is volledig gewijd aan make-up en verkoopt ongeveer 600 referenties, waarvan 150 exclusieve. Elke maand zullen shoppers er een nieuwe limitededitioncollectie make-up kunnen ontdekken: zes looks gecreëerd door ontwerper Karim Rahman, die ze zelf kunnen uitproberen in de ‘looks bar’. Consumenten kunnen ook virtueel producten testen dankzij make-up Genius, de augmentedrealityapp van L’Oréal.

 

In deze boetiek wil L’Oréal de banden aanhalen met de vrouwelijke consumenten, en dan vooral de generatie van de zogenaamde millenniumkinderen (generatie Y, geboren tussen 1981 en 2000). De winkel bevindt zich in de Rue Caumartin, in het negende arrondissement. Hij is strak vormgegeven in een Parijse sfeer, met een trompe-l’oeil plafond waardoor het lijkt of je onder de Eiffeltoren staat.

 

De opening betekent meteen de aftrap voor verdere retailexpansie in Frankrijk. De afgelopen jaren opende L’Oréal al boetieks in onder andere Italië, Spanje, Zweden en Noorwegen. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.

Onverkochte kleding vanaf 2019 verplicht gerecycleerd in Frankrijk

02/05/2018

Vanaf volgend jaar mogen modehuizen in Frankrijk geen kledingoverschotten meer weggooien of vernietigen. Met zijn plannen wil de Franse regering de regels tegen voedselverspilling uitbreiden naar kleding, die dus voortaan gerecycleerd moet worden.

Sociaal akkoord bij Carrefour in Frankrijk

26/04/2018

Terwijl bij Carrefour België bonden en directie deze week een eerste keer rond de tafel hebben gezeten, is er in Frankrijk al een akkoord getekend over het sociaal plan en de vrijwillige vertrekkers.

Gucci groeit bijna 50% dankzij 90’s revival

25/04/2018

De Franse luxegroep Kering heeft er een sterk eerste kwartaal op zitten: de omzet steeg met 36,5%. Vooral Gucci kon profiteren van de jaren negentig-revival bij jongeren: het luxemerk is ‘hot’ bij tieners en zag de omzet liefst 48,7% stijgen.

Fnac Darty groeit verder dankzij samenwerkingen

23/04/2018

Elektronicareus Fnac Darty zag in het eerste kwartaal van 2018 de omzet licht groeien. De groep boekte naar eigen zeggen grote vooruitgang in zijn herstelplan: eind 2018 wil het bedrijf voor 130 miljoen euro aan synergievoordelen realiseren.

Danone boekt sterkste vergelijkbare omzetgroei in 5 jaar

19/04/2018

De Franse voedingsreus Danone heeft er een beresterk eerste kwartaal op zitten. De omzet groeide op vergelijkbare basis met 4,9%, meteen de sterkste prestatie van de voorbije vijf jaar.