L’Oréal sponsort filter op Snapchat | RetailDetail

L’Oréal sponsort filter op Snapchat

L’Oréal sponsort filter op Snapchat

Het Franse cosmeticabedrijf L'Oréal heeft een filter gesponsord op de socialemedia-app Snapchat. Dankzij de filter konden gebruikers op een foto van zichzelf eyeliner aanbrengen van het merk Infallible Silkissime.

 

Eerste cosmeticabedrijf dat filter sponsort

Gebruikers die de filter gebruikten, kregen een laagje make-up toegevoegd, bestaande uit eyeliner, mascara, foundation, blush en lippenstift. Wanneer die persoon dan ook nog even de wenkbrauwen optrok, flitste er een paar keer een virtuele camera en verscheen het logo van L’Oréal met een hart ernaast op het scherm.

 

De filter was het afgelopen weekend 24 uur te vinden op de app en het was de eerste keer dat een cosmeticabedrijf zo’n filter sponsorde. L’Oréal werkte daarvoor rechtstreeks samen met Snapchat, waardoor het andere reclamemakers kon omzeilen. Het kostplaatje voor de reclame ligt ergens tussen 450.000 en 750.000 dollar (396.000 en 659.000 euro).

 

Het is niet de eerste keer dat L’Oréal de stap naar Snapchat maakt. Eerder toonde het via de app ook al beelden van achter de schermen. Zo volgde het topmodel Karlie Kloss al tijdens haar voorbereidingen voor het Filmfestival in Cannes.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Henkel en PostNL stappen in Nederlands wasplatform

24/05/2018

Een nieuwe Nederlandse startup, Dobbi, draait de was voor jou: de onderneming haalt thuis je vuile was op en brengt het schoon gestreken en gevouwen terug. PostNL en Henkel investeren al mee in het bedrijf, dat een nieuwe disruptor wil zijn.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.

P&G wil 100% recycleerbare verpakkingen tegen 2030

17/04/2018

Procter & Gamble kondigt nieuwe duurzaamheidsdoelen aan voor 2030, aangezien het de doelstellingen voor 2020 al voor een groot deel heeft gehaald. Tegen 2030 wil het onder meer alle verpakkingen recycleerbaar of herbruikbaar maken.

Zalando start met verkoop schoonheidsproducten

23/03/2018

Zalando is vandaag in Duitsland gestart met de verkoop van schoonheidsproducten. Die stap werd in oktober al aangekondigd door het Duitse bedrijf en is nu dus een feit. Markten buiten Duitsland volgen wel pas later.

Eigenaar CK Hutchison zet stap opzij

19/03/2018

Li Ka-shing, de eigenaar en topman van CK Hutchison (het bedrijf achter ketens als Kruidvat en ICI Paris XL), zet half mei een stap opzij. Dan geeft de 89-jarige de fakkel door aan zijn oudste zoon, Victor Li.

Europa wil wereldwijd verbod op dierenproeven bij make-up

27/02/2018

Een aantal leden van het Europees Parlement stellen dat er werk moet worden gemaakt van een wereldwijd verbod op dierenproeven die worden uitgevoerd door cosmeticabedrijven. In Europa geldt zo’n verbod al.