L’Oréal wil af van The Body Shop

L’Oréal wil af van The Body Shop

Het Franse L’Oréal bekijkt momenteel samen met zakenbank Lazar verschillende opties voor het slabakkende The Body Shop, maar het lijkt waarschijnlijk dat het tot een verkoop komt van de milieubewuste keten.

Stijging operationeel verlies

Momenteel heeft de keten, die in 1976 werd opgericht door de in 2007 overleden Anita Roddick, meer dan 3.000 filialen in 66 landen. Het staat daarbij vooral bekend om zijn ethische principes, zoals het weigeren van cosmetica waar bij de ontwikkeling gebruik werd gemaakt van dierenproeven. L’Oréal nam het Britse The Body Shop elf jaar geleden over en legde toen ongeveer een miljard euro neer voor de keten. Bij een verkoop zou het minstens hetzelfde bedrag willen opstrijken, hoewel The Body Shop al jaren de verliezen opstapelt.

 

In de eerste helft van 2016 daalde omzet van The Body Shop met 0,6% naar 368,6 miljoen euro. Daarnaast steeg het operationele verlies van 7,2 miljoen euro naar 22,2 miljoen euro. L’Oréal wees toen naar mindere prestaties in Hongkong en Saoedi-Arabië, maar sprak toen nog wel van verdere uitbreiding in zijn belangrijkste markten, zoals Australië, Canada en het Verenigd Koninkrijk.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Sainsbury’s gaat 2.000 banen schrappen

18/10/2017

De Britse supermarktketen Sainsbury’s gaat in het Verenigd Koninkrijk ongeveer 2.000 banen schrappen. Zo wil het tot 500 miljoen pond (560 miljoen euro) besparen, in een poging om de concurrentie met de discounters aan te gaan.

Zalando gaat ook make-up verkopen

18/10/2017

De modewebshop Zalando gaat in Duitsland voortaan ook schoonheidsproducten verkopen. Om die nieuwe producten in de kijker te zetten komt er een fysieke schoonheidswinkel in Berlijn. Zalando maakte ook kwartaalcijfers bekend, met een omzetgroei van bijna 30%.

DIO-drogisterijen worden allemaal DA

16/10/2017

De Mosadex-groep heeft de toekomstplannen voor de ketens DIO en DA uit de doeken gedaan. Het plan is om in de toekomst beide ketens te laten verdergaan onder de naam van DA, DIO verdwijnt zo uit het straatbeeld.

Dollar Shave Club op weg naar Europa

10/10/2017

Volgend jaar wil de Dollar Shave Club zijn opwachting maken in Europa. De abonnementsdienst voor scheermesjes, die in handen is van Unilever, is al langer een succes in de Verenigde Staten.

Tesco zet opmars verder

04/10/2017

De Britse supermarktketen Tesco blijft verder werken aan het herstel. In de eerste helft van het lopende boekjaar wist het bedrijf de omzet met 3,3% de hoogte in te stuwen, weliswaar voornamelijk dankzij wisselkoerseffecten.

Amazon benadert nu ook Europese supermarktketens

03/10/2017

Na de overname van Whole Foods in de Verenigde Staten is Amazon niet van plan om de Europese markt ongemoeid te laten. Zo zou er al contact geweest zijn met Franse en Britse ketens; E.Leclerc bevestigde de interesse al.

Back to top