Lidl zet in op schoonheid en verzorging | RetailDetail

Lidl zet in op schoonheid en verzorging

Lidl zet in op schoonheid en verzorging

Met 18 nieuwe referenties in het schoonheidsassortiment breidt Lidl opnieuw zijn bereik uit. Evy Gruyaert is het gezicht van cosmetica en verzorgingsproducten van de Duitse discounter.

Breder publiek aanspreken

Het gaat om een Europees assortiment dat nu in België gelanceerd wordt, met onder andere een dagcrème, oogschaduw, lipgloss, mascara, foundation, lippenstift en nagellak, allemaal onder het huismerk Cien. Met de lancering van een nieuw eigen mannenparfum ‘G Bellini n° 1’ daagt Lidl bovendien opnieuw de gevestigde parfummerken uit.

 

Gezien de initiatieven van andere retailers kon Lidl niet achterblijven, geeft inkoopdirecteur Hendrik van Wilderode aan. De supermarktketen wil ook bewijzen dat luxe en topkwaliteit ook budgettoppers kunnen zijn. Zo worden alle make-up producten aangeboden tegen dezelfde prijs van 1,99€. “Als grootste Europese retailer hebben we inkoopkracht. Doordat we grote volumes afnemen, kunnen fabrikanten kostefficiënt produceren voor ons, en dat voordeel rekenen we door naar onze klanten. We zoeken niet de hoogste marges, we blijven immers een discounter.”

 

“Ons dagvers aanbod blijft centraal staan,” benadrukt Van Wilderode wel, “maar daarnaast willen we onze klanten verrassen in nieuwe categorieën, met kwalitatieve producten tegen de scherpste prijzen. Eerder deden we dat bijvoorbeeld met een kledinglijn. Hiermee spreken we een breder publiek aan.” De keten hoopt dat het nieuwe assortiment de gemiddelde besteding bij de discounter kan helpen groeien. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.

Retailers krikken marges op met duurdere huismerken

04/05/2018

Europese foodretailers verfijnen hun aanbod huismerken en zetten in op toegevoegde waarde. Het doel? De margemix verbeteren, zich differentiëren van de concurrentie en de klantentrouw verhogen.

AB InBev innoveert met ontbijtdrank op basis van graanresten

03/05/2018

's Werelds grootste bierbrouwer AB InBev is erin geslaagd een voedzame vezelrijke ontbijtdrank te ontwikkelen op basis van de droge graanresten die overblijven na het brouwen van bier. Het product werd ontwikkeld in Leuven.