Lush opent flagshipstore in Kalverstraat | RetailDetail

Lush opent winkel in Kalverstraat

Lush opent winkel in Kalverstraat

Het Britse Lush opent vandaag een nieuwe winkel aan de Kalverstraat in Amsterdam. Die telt drie verdiepingen met cosmetica en een ruimte voor parfums en muziek. De nieuwe locatie vervangt de oude Lush-winkel aan de Kalverstraat, die in 2001 als eerste in Nederland werd geopend.

Haar- en huidverzorging

De nieuwe winkel, gevestigd in een rijksmonument en voorheen een winkel van Siebel juweliers, brengt een breed assortiment handgemaakte cosmetica en exclusieve producten. Op de begane grond is een Hair Lab ingericht, waar klanten hun haar kunnen laten verzorgen met haarproducten van het Britse merk. Hier is ook badolie van Lush te koop, als enige winkel in Nederland.

 

De eerste verdieping van de winkel biedt huidverzorging met onder andere een collectie massagebars en een plek voor persoonlijk huidadvies. De bovenste verdieping heeft een ruimte met parfums en muziek, wereldwijd pas de derde winkel van Lush met een exclusieve muziekcollectie.

 

Lush brengt dit jaar tevens voor het tiende jaar Charity Pot hand- en bodylotion op de markt. Van dit product gaat de volledige opbrengst min de BTW naar kleinschalige goede doelen die zich inzetten voor mensenrechten, dierenrechten en milieu, waaronder Sea Ranger Service. Lush keerde inmiddels in totaal ruim twintig miljoen euro uit aan goede doelen wereldwijd.

 

Bang voor de brexit

Lush maakte onlangs bekend vanwege onrust over de Brexit verder te willen groeien buiten het Verenigd Koninkrijk. De Britse cosmeticaformule heeft in Nederland winkels in Amsterdam, Den Haag, Rotterdam, Utrecht, Den Bosch, Maastricht en Haarlem. Wereldwijd omvat de onderneming, die in 1995 van start ging, 931 winkels in 49 landen, 38 webshops en een internationaal netwerk met apps, uitzendkanalen en digitale communities in meer dan dertig talen.

 

De Lush-formule maakt voor haar producten gebruik van verse ingrediënten zoals biologische groenten en fruit. De onderneming strijdt tegen het gebruik van dierproeven, heeft een Ethical Buying-afdeling en streeft naar beperkt gebruik van verpakkingsmateriaal met producten zoals shampoo, conditioner en massageolie in vaste vorm. Het assortiment is 100% vegetarisch, 83% vegan, 60% zelfconserverend en 38% verpakkingsvrij.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

28 juni: The Future of Shopping-tafelgesprek met Wouter Kolk (Albert Heijn)

15/06/2018

Op 28 juni voert Albert Heijn-CEO Wouter Kolk een exclusief tafelgesprek over de toekomst van het winkelen met Jorg Snoeck en Pauline Neerman, auteurs van het boek 'The Future of Shopping', in boekhandel Scheltema in Amsterdam.

Concept store Kauf Dich Glücklich opent in Amsterdam

29/05/2018

De Duitse keten van concept stores Kauf Dich Glücklich opent haar eerste niet-Duitstalige winkel in Amsterdam. Shoppers vinden er een mix van interieurdesign, cosmetica en mode in Scandinavische stijl. Antwerpen volgt.

Manfield opent eerste Belgische winkel in Antwerpen

25/05/2018

De eerste Belgische winkel van het Nederlandse schoenenmerk Manfield is open. In de Stadsfeestzaal in Antwerpen vinden klanten het nieuwste winkelconcept van het merk, waarin luxe en merkbeleving centraal staan.

Henkel en PostNL stappen in Nederlands wasplatform

24/05/2018

Een nieuwe Nederlandse startup, Dobbi, draait de was voor jou: de onderneming haalt thuis je vuile was op en brengt het schoon gestreken en gevouwen terug. PostNL en Henkel investeren al mee in het bedrijf, dat een nieuwe disruptor wil zijn.

Isabel Marant opent eerste winkel in Nederland

24/05/2018

Modemerk Isabel Marant heeft de deuren geopend van een eerste Nederlandse boetiek in Amsterdam. De winkel is te vinden in de P.C. Hooftstraat, in het pand waar vroeger McGregor zat.

Verovering van Europa loopt voor Xiaomi via Parijs

23/05/2018

De Chinese smartphonefabrikant opende zopas een fysieke winkel in Parijs. Die betekent het vervolg van een ambitieus Europees expansieplan, maar het merk droomt ook hardop van een lancering in de Verenigde Staten.