Britse cosmeticagroep Lush verhuist Europese productie naar Duitsland

Lush verhuist Europese productie naar Duitsland na brexit

Lush verhuist Europese productie naar Duitsland na brexit

De Britse cosmeticagroep Lush heeft besloten om zijn Europese productie over te hevelen naar Duitsland omwille van de brexit. Bovendien wordt de productiesite in Duitsland verder uitgebreid.

Onzekerheid bij werknemers

Lush had al plannen om de productie voor de Europese markt in zijn fabriek in Düsseldorf verder uit te breiden, maar de onzekerheid rond de brexit heeft het bedrijf er toe genoopt om die plannen te versnellen. Heel wat andere retailers wachten ondertussen nog af wat de exacte gevolgen zullen zijn van de beslissing van het Verenigd Koninkrijk om de Europese Unie te verlaten, maar Lush is dat dus niet van plan.

 

Het bedrijf heeft momenteel ongeveer 1.400 werknemers van 38 verschillende nationaliteiten in dienst in zijn Britse fabriek in Poole. Heel veel van die werknemers hebben momenteel nog geen enkel idee van hun toekomst in het Verenigd Koninkrijk. Lush neemt die onzekerheid nu zelf weg.

 

De Duitse fabriek moet het voorlopig stellen met 252 werknemers en bevoorraadt momenteel enkel België, Luxemburg, Duitsland, Nederland en Frankrijk.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Wil Kimberly-Clark af van z’n Europese tak?

20/07/2018

De producent van Kleenex-zakdoekjes, Huggies-luiers en Scottex-toiletpapier kampt met tegenvallende verkoopcijfers en oplopende kosten. Financiële bronnen vermoeden dan ook dat Kimberly-Clark Europese business wil verkopen.

Dieprood Galeria Kaufhof (en Inno) vestigt alle hoop op fusie

20/07/2018

Galeria Kaufhof (waar ook Galeria Inno toe behoort) zit diep in de rode cijfers: het verlies zou er oplopen tot zo'n 30 miljoen euro. Een fusie tussen Karstadt en Galeria Kaufhof moet volgens eigenaar Hudson's Bay heil brengen.

Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).