Britse cosmeticagroep Lush verhuist Europese productie naar Duitsland

Lush verhuist Europese productie naar Duitsland na brexit

Lush verhuist Europese productie naar Duitsland na brexit

De Britse cosmeticagroep Lush heeft besloten om zijn Europese productie over te hevelen naar Duitsland omwille van de brexit. Bovendien wordt de productiesite in Duitsland verder uitgebreid.

Onzekerheid bij werknemers

Lush had al plannen om de productie voor de Europese markt in zijn fabriek in Düsseldorf verder uit te breiden, maar de onzekerheid rond de brexit heeft het bedrijf er toe genoopt om die plannen te versnellen. Heel wat andere retailers wachten ondertussen nog af wat de exacte gevolgen zullen zijn van de beslissing van het Verenigd Koninkrijk om de Europese Unie te verlaten, maar Lush is dat dus niet van plan.

 

Het bedrijf heeft momenteel ongeveer 1.400 werknemers van 38 verschillende nationaliteiten in dienst in zijn Britse fabriek in Poole. Heel veel van die werknemers hebben momenteel nog geen enkel idee van hun toekomst in het Verenigd Koninkrijk. Lush neemt die onzekerheid nu zelf weg.

 

De Duitse fabriek moet het voorlopig stellen met 252 werknemers en bevoorraadt momenteel enkel België, Luxemburg, Duitsland, Nederland en Frankrijk.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.

Fusiedeal tussen Sainsbury’s en Asda is rond

30/04/2018

Twee dagen nadat geruchten over een mogelijke fusie tussen de Britse warenhuisketens Asda en Sainsbury’s de kop opstaken, volgt nu het nieuws dat de deal rond is. De groep wordt de grootste in het Verenigd Koninkrijk, net voor Tesco.

Superfusie tussen Sainsbury's en Asda in de maak

28/04/2018

De Britse supermarktketens Asda en Sainsbury’s zijn in vergevorderde gesprekken rond een fusie. De deal van zo’n tien miljard Britse pond zou Tesco onttronen als grootste Britse foodretailer.

P&G wil 100% recycleerbare verpakkingen tegen 2030

17/04/2018

Procter & Gamble kondigt nieuwe duurzaamheidsdoelen aan voor 2030, aangezien het de doelstellingen voor 2020 al voor een groot deel heeft gehaald. Tegen 2030 wil het onder meer alle verpakkingen recycleerbaar of herbruikbaar maken.