Marie-Stella-Maris opent webshop | RetailDetail

Marie-Stella-Maris opent webshop

Marie-Stella-Maris opent webshop

Het watermerk Marie-Stella-Maris heeft een webshop voor verzorgingsproducten geopend. Sinds kort is het merk ook gestart met de rechtstreekse verkoop van producten aan de consument.

Extra verkoopkanaal

Eerder verkocht watermerk Marie-Stella-Maris, dat eind 2012 werd opgericht, al mineraalwater aan supermarkten, tankstations en de horeca, maar nu stapt het dus ook in de directe consumentenverkoop. Enkele weken geleden opende het al een fysieke winkel in Amsterdam, waar het ook de eigen lijn van verzorgingsproducten verkoopt.

 

"De nieuwe webshop fungeert als extra verkoopkanaal voor de Care-lijn zodat de producten voor iedereen verkrijgbaar is op elk gewenst moment", zegt de woordvoerder van Marie-Stella-Maris aan Twinkle. De webshop verzendt ook naar verschillende Europese landen en het is de bedoeling dat er ook nieuwe fysieke filialen in het buitenland komen, al is voorlopig nog niet geweten waar.

 

Goede doel

Per liter verkocht water gaat 5 cent naar de stichting van Marie-Stella-Maris die zich inzet voor verschillende projecten rond schoon water in de derde wereld. Het merk haalde zo al 150.000 euro op.

 

"Met de lopende projecten worden 7.700 mensen structureel van schoon drinkwater voorzien", zegt de woordvoerder. "De projecten die wij sinds 2012 hebben gesteund richten zich op de combinatie water, sanitaire voorzieningen en hygiëne. De directe link tussen schoon drinkwater en hygiëne inspireerde ons om een nieuw hoofdstuk te beginnen met Marie-Stella-Maris Care. Van de Care-producten gaat ook een vast bedrag naar het goede doel."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Henkel en PostNL stappen in Nederlands wasplatform

24/05/2018

Een nieuwe Nederlandse startup, Dobbi, draait de was voor jou: de onderneming haalt thuis je vuile was op en brengt het schoon gestreken en gevouwen terug. PostNL en Henkel investeren al mee in het bedrijf, dat een nieuwe disruptor wil zijn.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.

P&G wil 100% recycleerbare verpakkingen tegen 2030

17/04/2018

Procter & Gamble kondigt nieuwe duurzaamheidsdoelen aan voor 2030, aangezien het de doelstellingen voor 2020 al voor een groot deel heeft gehaald. Tegen 2030 wil het onder meer alle verpakkingen recycleerbaar of herbruikbaar maken.

Zalando start met verkoop schoonheidsproducten

23/03/2018

Zalando is vandaag in Duitsland gestart met de verkoop van schoonheidsproducten. Die stap werd in oktober al aangekondigd door het Duitse bedrijf en is nu dus een feit. Markten buiten Duitsland volgen wel pas later.

Eigenaar CK Hutchison zet stap opzij

19/03/2018

Li Ka-shing, de eigenaar en topman van CK Hutchison (het bedrijf achter ketens als Kruidvat en ICI Paris XL), zet half mei een stap opzij. Dan geeft de 89-jarige de fakkel door aan zijn oudste zoon, Victor Li.

Europa wil wereldwijd verbod op dierenproeven bij make-up

27/02/2018

Een aantal leden van het Europees Parlement stellen dat er werk moet worden gemaakt van een wereldwijd verbod op dierenproeven die worden uitgevoerd door cosmeticabedrijven. In Europa geldt zo’n verbod al.