Moederbedrijf Nurofen en Durex doet beter dan de verwachtingen | RetailDetail

Moederbedrijf Nurofen en Durex doet beter dan de verwachtingen

Moederbedrijf Nurofen en Durex doet beter dan de verwachtingen

RB, het moederbedrijf van onder andere Nurofen en Durex, heeft betere jaarresultaten dan verwacht kunnen voorleggen. De omzet bleef dan wel ongeveer gelijk ten opzichte van een jaar eerder, maar de nettowinst kende een mooie groei.

 

Ook groei in 2016

De omzet van RB, het voormalige Reckitt Benckiser, strandde in 2015 op bijna 8,9 miljard pond (11,5 miljard euro). Dat is ongeveer status quo met een jaar eerder, maar wel beter dan de verwachtingen van de analisten. Die hadden een omzet van 8,81 miljard pond (11,4 miljard euro) voorspeld. Zonder wisselkoerseffecten en overnames ging de omzet van RB er zelfs met 6 procent op vooruit.

 

De nettowinst groeide in 2015 met 5 procent naar 1,7 miljard pond (2,2 miljard euro). RB verwacht die positieve trend ook in 2016 verder te zetten. Het bedrijf verwacht in 2016 moeilijke marktomstandigheden, maar voorspelt toch een vergelijkbare omzetgroei tussen 4 en 5 procent. Daarbij moet ook de winstmarge hoger liggen dan in 2015. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

HelloFresh verhoogt omzetprognose

14/05/2018

HelloFresh trekt zijn verwachtingen voor 2018 op: het bedrijf verwacht in 2018 tot 35% te groeien (eerder was dat maximum 30%) dankzij positieve cijfers in de Verenigde Staten, inmiddels de grootste markt voor de Duitsers.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.

AB InBev haalt meer winst uit minder bier

09/05/2018

AB InBev zag zijn bierverkoop tijdens het eerste kwartaal dalen met 0,2%, maar daaraan koppelt de Belgisch-Braziliaanse biergigant wel een omzetgroei die 1,1% hoger ligt dan verwacht. Ook de brutowinst oversteeg de verwachtingen.

Ahold Delhaize groeit vooral online

09/05/2018

Fusiegroep Ahold Delhaize blikt terug op een degelijk eerste kwartaal dankzij een ommekeer in België, goede prestaties in de Verenigde Staten en een sterke groei online. Ongunstige wisselkoersen bederven het feestje een beetje.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.