Moederconcern van Kruidvat kent flinke groei | RetailDetail

Moederconcern van Kruidvat kent flinke groei

Moederconcern van Kruidvat kent flinke groei

De eigenaar van A.S. Watson, het moederbedrijf van Kruidvat, heeft vrijdag zijn cijfers voor 2013 bekendgemaakt. Daarin toonde het een nettowinst van 20 procent, gestuwd door Europese retailactiviteiten.

Europa voor het eerst hoofdmarkt

In 2013 was de operationele winst van activiteiten in Europa van Hutchison Whampoa – de eigenaar van A.S. Watson – gelijk aan 24 miljard Hongkong dollar (2,25 miljard euro). Dat was goed voor 37 procent van de totale winst voor het bedrijf. Daarmee brengt Europa voor de eerste keer meer winst binnen dan Hongkong en China samen.

 

Het toont de investering van het bedrijf in Europa. In 2008 bedroeg de winst in Europa immers slechts twaalf procent van de totale winst, tegenover 45 procent voor Hongkong en China. Bij retail steeg de operationele winst wereldwijd met 14 procent, tot 11,77 miljard Hongkong dollar (1,11 miljard euro).

 

De retailtak in Europa wordt onder andere vertegenwoordigd door Ici Paris XL, Trekpleister, Kruidvat en The Perfume Shop. De omzet van de retailactiviteiten in Europa besloeg in totaal 60,5 miljard Hongkong dollar (5,7 miljard euro). Dat was een stijging van acht procent tegenover 2012. De vergelijkbare omzet toonde een stijging van 2,8 procent.

 

Hutchison Whampoa maakte geen exacte cijfers voor Kruidvat bekend, maar gaf wel vrij dat het in 2013 de verkoopresultaten in zowel België, Nederland als Luxemburg had verbeterd. Meer dan zeventig procent van de Nederlandse huishoudens zou in 2013 gekocht hebben bij Kruidvat.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Henkel en PostNL stappen in Nederlands wasplatform

24/05/2018

Een nieuwe Nederlandse startup, Dobbi, draait de was voor jou: de onderneming haalt thuis je vuile was op en brengt het schoon gestreken en gevouwen terug. PostNL en Henkel investeren al mee in het bedrijf, dat een nieuwe disruptor wil zijn.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.

P&G wil 100% recycleerbare verpakkingen tegen 2030

17/04/2018

Procter & Gamble kondigt nieuwe duurzaamheidsdoelen aan voor 2030, aangezien het de doelstellingen voor 2020 al voor een groot deel heeft gehaald. Tegen 2030 wil het onder meer alle verpakkingen recycleerbaar of herbruikbaar maken.

Zalando start met verkoop schoonheidsproducten

23/03/2018

Zalando is vandaag in Duitsland gestart met de verkoop van schoonheidsproducten. Die stap werd in oktober al aangekondigd door het Duitse bedrijf en is nu dus een feit. Markten buiten Duitsland volgen wel pas later.

Eigenaar CK Hutchison zet stap opzij

19/03/2018

Li Ka-shing, de eigenaar en topman van CK Hutchison (het bedrijf achter ketens als Kruidvat en ICI Paris XL), zet half mei een stap opzij. Dan geeft de 89-jarige de fakkel door aan zijn oudste zoon, Victor Li.

Europa wil wereldwijd verbod op dierenproeven bij make-up

27/02/2018

Een aantal leden van het Europees Parlement stellen dat er werk moet worden gemaakt van een wereldwijd verbod op dierenproeven die worden uitgevoerd door cosmeticabedrijven. In Europa geldt zo’n verbod al.