Natuurlijke shampoo snelste groeier in de shampoomarkt | RetailDetail

Natuurlijke shampoo snelste groeier in de shampoomarkt

Natuurlijke shampoo snelste groeier in de shampoomarkt

Volgens onderzoek van marktonderzoeker Lucintel zal de wereldwijde shampoomarkt tegen 2019 groeien naar een omzet van 25,73 miljard dollar (23,58 miljoen euro). Elke categorie binnen de markt zal van die groei kunnen profiteren.

Vernieuwing in haar wassen

De groeiende vraag naar shampoo zal bewerkstelligd worden dankzij enkele nieuwe trends, zoals de opkomende markt voor mannen en de stijgende vraag naar natuurlijke en organische shampoos. Daarnaast wordt de markt ook gestuwd door veranderingen binnen e-commerce en marketing.


Lucintel stelt dat zelfs een bekende categorie als anti-roosshampoo nog ruimte voor groei heeft, dankzij verbeteringen van het product. Zo zegt men bij Head & Shoulders dat men momenteel bezig is met het verbeteren van de eigen formule.


Ook droge shampoo is bezig aan een opmars: in 2014 was het marktaandeel al gegroeid naar 5 procent. Dat is te danken aan een groeiend aandeel klanten dat op zoek is naar gebruiksgemak of milieuvriendelijke producten.


Natuurlijke shampoos kennen weliswaar de grootste opmars. Dat segment groeit sneller dan de andere onderdelen op de shampoomarkt. Bedrijven zullen dan ook verschillende producten ontwikkelen om in te spelen op die trend en betere kennis van de voordelen door de consument zal de verkoop nog verder omhoogdrijven.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Henkel en PostNL stappen in Nederlands wasplatform

24/05/2018

Een nieuwe Nederlandse startup, Dobbi, draait de was voor jou: de onderneming haalt thuis je vuile was op en brengt het schoon gestreken en gevouwen terug. PostNL en Henkel investeren al mee in het bedrijf, dat een nieuwe disruptor wil zijn.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.

P&G wil 100% recycleerbare verpakkingen tegen 2030

17/04/2018

Procter & Gamble kondigt nieuwe duurzaamheidsdoelen aan voor 2030, aangezien het de doelstellingen voor 2020 al voor een groot deel heeft gehaald. Tegen 2030 wil het onder meer alle verpakkingen recycleerbaar of herbruikbaar maken.

Zalando start met verkoop schoonheidsproducten

23/03/2018

Zalando is vandaag in Duitsland gestart met de verkoop van schoonheidsproducten. Die stap werd in oktober al aangekondigd door het Duitse bedrijf en is nu dus een feit. Markten buiten Duitsland volgen wel pas later.

Eigenaar CK Hutchison zet stap opzij

19/03/2018

Li Ka-shing, de eigenaar en topman van CK Hutchison (het bedrijf achter ketens als Kruidvat en ICI Paris XL), zet half mei een stap opzij. Dan geeft de 89-jarige de fakkel door aan zijn oudste zoon, Victor Li.

Europa wil wereldwijd verbod op dierenproeven bij make-up

27/02/2018

Een aantal leden van het Europees Parlement stellen dat er werk moet worden gemaakt van een wereldwijd verbod op dierenproeven die worden uitgevoerd door cosmeticabedrijven. In Europa geldt zo’n verbod al.