Nestlé en Unilever gaan de gezonde toer op

Shutterstock.com

Voedingsreuzen surfen mee op de gezondheidshype: de Zwitserse levensmiddelengigant Nestlé probeert de Amerikaanse vitamineproducent The Bountiful Company over te nemen, Unilever volgt meteen en snuffelt aan supplementenverkoper Onnit.

 

Officieel bevestigd

Nadat er eerder al geruchten in de pers verschenen, bevestigde Nestlé vandaag in een kort communiqué dat het gesprekken voert om The Bountiful Company geheel of gedeeltelijk over te nemen. Meer details werden niet verschaft, meldt Le Figaro. Tot voor kort heette de Amerikaanse vitamineproducent The Nature’s Bounty. Het bedrijf brengt vitaminen, mineralen en andere voedingssupplementen op de markt en telt meer dan 4000 medewerkers.

 

Nestlé heeft recent al diverse overnames gedaan in de sector van de consumentengezondheid. Vorig jaar verwierf de groep Zenpep, een geneesmiddel tegen spijsverteringsstoornissen. Het Zwitserse concern nam ook een meerderheidsbelang in het Amerikaanse bedrijf Vital Proteins en voltooide de aankoop van Aimmune Therapeutics, eigenaar van een behandeling tegen pinda-allergieën.

 

De reactie van rivaal Unilever was snel: de nieuwbakken Britten willen volgens Reuters Onnit overnemen, een Amerikaanse producent van voedingssupplementen als Shroom Tech, Stron Bone en Alpha Brain. Stichter en fitnessfreak Aubrey Marcus zou ook na de overname merkambassadeur blijven, meldt Unilever.