Nieuw concept De Tuinen opent tweede vestiging in Utrecht | RetailDetail

Nieuw concept De Tuinen opent tweede vestiging in Utrecht

Nieuw concept De Tuinen opent tweede vestiging in Utrecht

Holland & Barrett heeft op dinsdag 26 mei de tweede vestiging van De Tuinen met het nieuwe concept geopend. Na een eerste winkel in Wassenaar was nu Utrecht aan de beurt. De nieuwe formule is geënt op de Britse zusterketen Holland & Barrett.

De Tuinen met Holland & Barrett

In het nieuwe concept krijgen klanten meer de mogelijkheid om producten te proeven, te ruiken en te testen. Er is bijvoorbeeld ook een Fruits & Nuts Bar, waar klanten zelf een portie noten en vruchten kunnen samenstellen. In de Tea Bar zijn dan weer verschillende soorten thee te vinden.


De nieuwe vestiging is ook de tweede waaraan de naam van Holland & Barrett verbonden is op het logo. "Niet alle De Tuinen-winkels zullen in één keer overgaan naar Holland & Barrett, op deze manier kunnen onze klanten rustig wennen aan ons nieuwe concept en onze nieuwe naam", zegt algemeen directeur Colinda Hoegee.

 

Dit jaar moeten er ongeveer twintig tot dertig vestigingen van De Tuinen openen. In 2017 wil Holland & Barrett 250 filialen van de keten in Nederland.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zalando Beauty Station gaat in zee met Estée Lauder

26/07/2018

De lang verwachte conceptwinkel van Zalando in Berlijn wil een testplatform zijn en een dialoog op gang brengen tussen cosmeticamerken en consumenten. Opmerkelijk is de nauwe samenwerking met Estée Lauder.

Wil Kimberly-Clark af van z’n Europese tak?

20/07/2018

De producent van Kleenex-zakdoekjes, Huggies-luiers en Scottex-toiletpapier kampt met tegenvallende verkoopcijfers en oplopende kosten. Financiële bronnen vermoeden dan ook dat Kimberly-Clark Europese business wil verkopen.

Henkel en PostNL stappen in Nederlands wasplatform

24/05/2018

Een nieuwe Nederlandse startup, Dobbi, draait de was voor jou: de onderneming haalt thuis je vuile was op en brengt het schoon gestreken en gevouwen terug. PostNL en Henkel investeren al mee in het bedrijf, dat een nieuwe disruptor wil zijn.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.

P&G wil 100% recycleerbare verpakkingen tegen 2030

17/04/2018

Procter & Gamble kondigt nieuwe duurzaamheidsdoelen aan voor 2030, aangezien het de doelstellingen voor 2020 al voor een groot deel heeft gehaald. Tegen 2030 wil het onder meer alle verpakkingen recycleerbaar of herbruikbaar maken.

Zalando start met verkoop schoonheidsproducten

23/03/2018

Zalando is vandaag in Duitsland gestart met de verkoop van schoonheidsproducten. Die stap werd in oktober al aangekondigd door het Duitse bedrijf en is nu dus een feit. Markten buiten Duitsland volgen wel pas later.