Nieuwe Jumbo in Breda krijgt ook medisch servicepunt

Nieuwe Jumbo in Breda krijgt ook medisch servicepunt

Jumbo Foodmarkt, het nieuwe supermarktconcept van Jumbo in Breda, gaat samenwerken met Mediq Apotheek en het Amphia Ziekenhuis. De nieuwe Foodmarkt gaat op 27 maart open en vanaf dat moment kunnen klanten zeven dagen per week terecht bij een servicepunt van de apotheek om geneesmiddelen op te halen. Daarnaast gaan het ziekenhuis, de apotheek en de supermarkt gezamenlijk mensen begeleiden bij een gezonde leefstijl en bewuste voedingskeuze.

Servicepunt apotheek in supermarkt

Klanten kunnen vanaf die dag bij het servicepunt van Mediq Apotheek recepten inleveren en een dag later ophalen. Ook is een breed assortiment zelfzorgmiddelen verkrijgbaar, waar geen recept voor nodig is. Mediq Apotheken heeft naast het servicepunt in de Jumbo al vier vestigingen in Breda.

 

De Mediq Apotheek zal in de supermarkt van tijd tot tijd aandacht besteden aan een actueel gezondheidsthema, zoals hooikoorts, hoge bloeddruk en diabetes. Vanaf het najaar komen daar ook bloedsuikertesten bij en het geven van voorlichting over gezond leven en diabetes.

 

Koks Jumbo ook in ziekenhuis

Bij de samenwerking met het Amphia Ziekenhuis gaat het vooral om voorlichting over eten, bijvoorbeeld over het belang van bepaalde voedingsstoffen bij een chronische aandoening als diabetes. Er zullen regelmatig diëtisten in de supermarkt aanwezig zijn en maandelijks wordt er een workshop gegeven met onderwerpen als voeding en allergie en voeding bij maag- en/of darmproblemen.

 

De samenwerking tussen de drie partijen gaat echter verder: de koks die in Jumbo Foodmarkt verse maaltijden bereiden, gaan ook voor het Amphia ziekenhuis aan de slag. Hier laten zij samen met de diëtisten van het ziekenhuis aan specifieke doelgroepen zien wat gezonde voedingskeuzes zijn en hoe producten verantwoord kunnen worden klaargemaakt.

 

De Bredase Jumbo Foodmarkt wordt 6.000 m² groot en claimt het grootste foodassortiment van Nederland te hebben. Ter plaatse bereiden koks en vakspecialisten tal van nationale en internationale gerechten. Klanten kunnen de gerechten meenemen of in het Foodmarkt Café opeten.

 

Ook samenwerking met grote buur NAC

De Jumbo Foodmarkt gaat 27 maart open naast het stadion van NAC Breda. Ook met de voetbalclub zal de nieuwe supermarkt samenwerken: Jumbo zal investeren in de jeugdwerking van de Eredivisieclub en zal boodschappen ter waarde van "een aanzienlijk bedrag" gratis aan de de Noad-Advendo Combinatie leveren.

 

Daarnaast verbindt Jumbo zich ertoe NAC-jeugdspelers flexibele arbeidscontracten aan te bieden en bovendien bij het opstellen van de werkschema's rekening te houden met de trainingsuren. In ruil krijgt Jumbo de mogelijkheid om veelvuldig te adverteren in en rond het stadion en mag de Foodmarkt een heleboel gratis tickets voor wedstrijden van NAC weggeven.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zalando gaat ook make-up verkopen

18/10/2017

De modewebshop Zalando gaat in Duitsland voortaan ook schoonheidsproducten verkopen. Om die nieuwe producten in de kijker te zetten komt er een fysieke schoonheidswinkel in Berlijn. Zalando maakte ook kwartaalcijfers bekend, met een omzetgroei van bijna 30%.

DIO-drogisterijen worden allemaal DA

16/10/2017

De Mosadex-groep heeft de toekomstplannen voor de ketens DIO en DA uit de doeken gedaan. Het plan is om in de toekomst beide ketens te laten verdergaan onder de naam van DA, DIO verdwijnt zo uit het straatbeeld.

Dollar Shave Club op weg naar Europa

10/10/2017

Volgend jaar wil de Dollar Shave Club zijn opwachting maken in Europa. De abonnementsdienst voor scheermesjes, die in handen is van Unilever, is al langer een succes in de Verenigde Staten.

Etos naar België dankzij fusie Ahold-Delhaize

18/09/2017

Drogisterijketen Etos gaat profiteren van de fusie van haar moederbedrijf, het Nederlandse Ahold, met het Belgische Delhaize. Daardoor kunnen de producten van Etos verkocht gaan worden in onder andere België, Griekenland en Roemenië.

Ecover en Method in handen van SC Johnson

15/09/2017

De Amerikaanse fabrikant van onderhoudsproducten SC Johnson neemt de ecologische schoonmaakproducenten Ecover en Method over van hun moederbedrijf People Against Dirty. Daarbij geeft het bedrijf geen financiële details vrij. 

Unilever heeft interesse in Estée Lauder

25/08/2017

Er gaan geruchten de ronde dat meerdere partijen interesse tonen in een overname van cosmeticabedrijf Estée Lauder. Daarbij zouden onder andere L’Oréal en Unilever een bod overwegen.

Back to top