Omzet L’Oréal daalt omwille van vertraagde groei VS | RetailDetail

Omzet L’Oréal daalt omwille van vertraagde groei VS

Omzet L’Oréal daalt omwille van vertraagde groei VS

De omzet van cosmeticabedrijf L'Oréal daalde iets meer dan twee procent in het eerste kwartaal, omwille van vertraagde groei in de Verenigde Staten en nadelige koerswisselingen. Andere markten groeiden wel.

Positief over rest boekjaar

De totale omzet van L'Oréal daalde met 2,2 procent naar 5,64 miljard euro in het eerste kwartaal van dit jaar. Dat was vooral te wijten aan nadelige koerswisselingen en een vertraagde groei in de Verenigde Staten. Zonder koerswisseleffecten en acquisities steeg de omzet met 3,5 procent.

 

In West-Europa steeg de omzet met 2,8 procent (exclusief koerswisseleffecten en acquisities), terwijl de omzet in Oost-Europa voor de eerste keer in zes jaar steeg. In Noord-Amerika daalde de vergelijkbare omzet met 0,6 procent in dit kwartaal: de eerste daling sinds het vierde kwartaal van 2009.

 

Toch maken ze zich bij het Franse cosmeticamerk nog geen zorgen over de rest van het jaar. "We zijn er vrij gerust op voor de rest van het jaar en we verwachten dat onze groei terug op niveau zal komen vanaf het volgende kwartaal", zei CEO Jean-Paul Agon aan Bloomberg. Hij verwacht dan ook dat L'Oréal sneller zal groeien dan de verwachte groei van 3,5 tot 4 procent van de cosmeticamarkt in 2014.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Wil Kimberly-Clark af van z’n Europese tak?

20/07/2018

De producent van Kleenex-zakdoekjes, Huggies-luiers en Scottex-toiletpapier kampt met tegenvallende verkoopcijfers en oplopende kosten. Financiële bronnen vermoeden dan ook dat Kimberly-Clark Europese business wil verkopen.

Henkel en PostNL stappen in Nederlands wasplatform

24/05/2018

Een nieuwe Nederlandse startup, Dobbi, draait de was voor jou: de onderneming haalt thuis je vuile was op en brengt het schoon gestreken en gevouwen terug. PostNL en Henkel investeren al mee in het bedrijf, dat een nieuwe disruptor wil zijn.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.

P&G wil 100% recycleerbare verpakkingen tegen 2030

17/04/2018

Procter & Gamble kondigt nieuwe duurzaamheidsdoelen aan voor 2030, aangezien het de doelstellingen voor 2020 al voor een groot deel heeft gehaald. Tegen 2030 wil het onder meer alle verpakkingen recycleerbaar of herbruikbaar maken.

Zalando start met verkoop schoonheidsproducten

23/03/2018

Zalando is vandaag in Duitsland gestart met de verkoop van schoonheidsproducten. Die stap werd in oktober al aangekondigd door het Duitse bedrijf en is nu dus een feit. Markten buiten Duitsland volgen wel pas later.

Eigenaar CK Hutchison zet stap opzij

19/03/2018

Li Ka-shing, de eigenaar en topman van CK Hutchison (het bedrijf achter ketens als Kruidvat en ICI Paris XL), zet half mei een stap opzij. Dan geeft de 89-jarige de fakkel door aan zijn oudste zoon, Victor Li.