Op=Op Voordeelshop wil naar 300 filialen

Op=Op Voordeelshop wil naar 300 filialen

Drogisterijketen Op=Op Voordeelshop heeft momenteel 75 winkels in Nederland, maar ziet nog flink wat ruimte voor groei. Dit jaar gaat de keten al in de richting van 80 winkels en het doel is om door te groeien naar 300 locaties.

"Af en toe een andere taal op de verpakking"

De basis van de drogisterijketen Op=Op Voordeelshop is het doorverkopen van overschotten aan de klant tegen een lagere prijs. Hoe ze daarbij exact te werk gaan willen ze bij het bedrijf niet verklappen. "De handel speelt zich af onder het maaiveld en dat willen we graag zo houden", zeggen eigenaars Vincent Alkema en Jos Venema aan Het Financieele Dagblad.

 

Wel willen ze vrijgeven dat ze hun producten in heel Europa gaan zoeken. "Misschien zie je af en toe een andere taal op de verpakking, maar daar hebben onze klanten geen bezwaar tegen", zegt Venema.

 

Op=Op Voordelshop verkoopt een assortiment van ongeveer 3000 producten van A-merken aan lage prijzen. Met dat concept en door winkels te openen op plaatsen met grote toeloop aan consumenten, boeken de twee eigenaars succes. Alkema en Venema hebben sinds juli 2009 de touwtjes in handen bij Op=Op Voordeelshop en sindsdien is het aantal filialen verviervoudigd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Etos naar België dankzij fusie Ahold-Delhaize

18/09/2017

Drogisterijketen Etos gaat profiteren van de fusie van haar moederbedrijf, het Nederlandse Ahold, met het Belgische Delhaize. Daardoor kunnen de producten van Etos verkocht gaan worden in onder andere België, Griekenland en Roemenië.

Ecover en Method in handen van SC Johnson

15/09/2017

De Amerikaanse fabrikant van onderhoudsproducten SC Johnson neemt de ecologische schoonmaakproducenten Ecover en Method over van hun moederbedrijf People Against Dirty. Daarbij geeft het bedrijf geen financiële details vrij. 

Unilever heeft interesse in Estée Lauder

25/08/2017

Er gaan geruchten de ronde dat meerdere partijen interesse tonen in een overname van cosmeticabedrijf Estée Lauder. Daarbij zouden onder andere L’Oréal en Unilever een bod overwegen.

Sephora lanceert nieuw, kleiner winkelconcept

24/07/2017

Cosmeticaproducent Sephora heeft in de Verenigde Staten een nieuw en kleiner winkelconcept gelanceerd. Het bedrijf mikte tot nu toe vooral op grote winkels, maar experimenteert nu dus ook op kleinere schaal.

The Body Shop in Braziliaanse handen

29/06/2017

Het stond in de sterren geschreven en het is nu ook bevestigd: L’Oréal heeft zijn Britse winkeldochter The Body Shop verkocht aan het Braziliaanse Natura Cosméticos. Het contract is deze week ondertekend, zo klinkt het in Parijs.

Moeder Kruidvat zet zwaar in op fysieke winkels

28/06/2017

AS Watson (het bedrijf boven Kruidvat en Ici Paris XL) zegt te zullen blijven investeren in technologie en logistiek om mee te kunnen in een markt die steeds meer gericht is op online verkoop. Er komt ook een fikse investering in fysieke winkels.

Back to top