Op=Op Voordeelshop wil naar 300 filialen | RetailDetail

Op=Op Voordeelshop wil naar 300 filialen

Op=Op Voordeelshop wil naar 300 filialen

Drogisterijketen Op=Op Voordeelshop heeft momenteel 75 winkels in Nederland, maar ziet nog flink wat ruimte voor groei. Dit jaar gaat de keten al in de richting van 80 winkels en het doel is om door te groeien naar 300 locaties.

"Af en toe een andere taal op de verpakking"

De basis van de drogisterijketen Op=Op Voordeelshop is het doorverkopen van overschotten aan de klant tegen een lagere prijs. Hoe ze daarbij exact te werk gaan willen ze bij het bedrijf niet verklappen. "De handel speelt zich af onder het maaiveld en dat willen we graag zo houden", zeggen eigenaars Vincent Alkema en Jos Venema aan Het Financieele Dagblad.

 

Wel willen ze vrijgeven dat ze hun producten in heel Europa gaan zoeken. "Misschien zie je af en toe een andere taal op de verpakking, maar daar hebben onze klanten geen bezwaar tegen", zegt Venema.

 

Op=Op Voordelshop verkoopt een assortiment van ongeveer 3000 producten van A-merken aan lage prijzen. Met dat concept en door winkels te openen op plaatsen met grote toeloop aan consumenten, boeken de twee eigenaars succes. Alkema en Venema hebben sinds juli 2009 de touwtjes in handen bij Op=Op Voordeelshop en sindsdien is het aantal filialen verviervoudigd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Wil Kimberly-Clark af van z’n Europese tak?

20/07/2018

De producent van Kleenex-zakdoekjes, Huggies-luiers en Scottex-toiletpapier kampt met tegenvallende verkoopcijfers en oplopende kosten. Financiële bronnen vermoeden dan ook dat Kimberly-Clark Europese business wil verkopen.

Henkel en PostNL stappen in Nederlands wasplatform

24/05/2018

Een nieuwe Nederlandse startup, Dobbi, draait de was voor jou: de onderneming haalt thuis je vuile was op en brengt het schoon gestreken en gevouwen terug. PostNL en Henkel investeren al mee in het bedrijf, dat een nieuwe disruptor wil zijn.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.

P&G wil 100% recycleerbare verpakkingen tegen 2030

17/04/2018

Procter & Gamble kondigt nieuwe duurzaamheidsdoelen aan voor 2030, aangezien het de doelstellingen voor 2020 al voor een groot deel heeft gehaald. Tegen 2030 wil het onder meer alle verpakkingen recycleerbaar of herbruikbaar maken.

Zalando start met verkoop schoonheidsproducten

23/03/2018

Zalando is vandaag in Duitsland gestart met de verkoop van schoonheidsproducten. Die stap werd in oktober al aangekondigd door het Duitse bedrijf en is nu dus een feit. Markten buiten Duitsland volgen wel pas later.

Eigenaar CK Hutchison zet stap opzij

19/03/2018

Li Ka-shing, de eigenaar en topman van CK Hutchison (het bedrijf achter ketens als Kruidvat en ICI Paris XL), zet half mei een stap opzij. Dan geeft de 89-jarige de fakkel door aan zijn oudste zoon, Victor Li.