Parfumerie Douglas opent nieuwe vestigingen | RetailDetail

Parfumerie Douglas opent nieuwe vestigingen

Parfumerie Douglas opent nieuwe vestigingen

Parfumerie Douglas breidt uit in Nederland. Deze week nog opent in Roosendaal een nieuwe winkel en in het najaar mag ook Haarlem een winkel verwachten. De vestiging in Nijmegen krijgt een opknapbeurt.

“Exclusieve en trendy merken”

De 680 m² grote flagshipstore van Douglas komt in het Brinkmanncomplex in Haarlem, dat wel eerst nog gerenoveerd moet worden. “De trend die wij in de Kalverstraat-winkel hebben ingezet, met veel exclusieve en trendy merken, wordt hier doorgezet. Daarnaast worden ook weer enkele nieuwe merken voor Nederland geïntroduceerd”, klinkt het.

 

De keten wil in de toekomst nog meer nieuwe winkels openen, vertelt algemeen directeur Willem Duthler aan RetailNews. Hoeveel nieuwe filialen er zullen opengaan is nog niet geweten, maar het zou gaan om eigen winkels en franchisewinkels. Momenteel telt Douglas 92 eigen filialen en vier franchisewinkels.

 

Om door te groeien in een beperkte markt weet Duthler dat het belangrijk is om anders te zijn: "Alleen voor sterke en onderscheidende formules is er nog ruimte. De klant beslist uiteindelijk voor wie gekozen wordt”, zegt hij.  Daarom zal de keten focussen op innovatie en crosschannel. “Douglas gaat zich duidelijker profileren, onder meer door meer exclusiviteit en een belangrijkere rol voor eigen merken in het assortiment”, besluit Duthler.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Henkel en PostNL stappen in Nederlands wasplatform

24/05/2018

Een nieuwe Nederlandse startup, Dobbi, draait de was voor jou: de onderneming haalt thuis je vuile was op en brengt het schoon gestreken en gevouwen terug. PostNL en Henkel investeren al mee in het bedrijf, dat een nieuwe disruptor wil zijn.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.

P&G wil 100% recycleerbare verpakkingen tegen 2030

17/04/2018

Procter & Gamble kondigt nieuwe duurzaamheidsdoelen aan voor 2030, aangezien het de doelstellingen voor 2020 al voor een groot deel heeft gehaald. Tegen 2030 wil het onder meer alle verpakkingen recycleerbaar of herbruikbaar maken.

Zalando start met verkoop schoonheidsproducten

23/03/2018

Zalando is vandaag in Duitsland gestart met de verkoop van schoonheidsproducten. Die stap werd in oktober al aangekondigd door het Duitse bedrijf en is nu dus een feit. Markten buiten Duitsland volgen wel pas later.

Eigenaar CK Hutchison zet stap opzij

19/03/2018

Li Ka-shing, de eigenaar en topman van CK Hutchison (het bedrijf achter ketens als Kruidvat en ICI Paris XL), zet half mei een stap opzij. Dan geeft de 89-jarige de fakkel door aan zijn oudste zoon, Victor Li.

Europa wil wereldwijd verbod op dierenproeven bij make-up

27/02/2018

Een aantal leden van het Europees Parlement stellen dat er werk moet worden gemaakt van een wereldwijd verbod op dierenproeven die worden uitgevoerd door cosmeticabedrijven. In Europa geldt zo’n verbod al.