Parfumerie Douglas opent nieuwe vestigingen

Parfumerie Douglas opent nieuwe vestigingen

Parfumerie Douglas breidt uit in Nederland. Deze week nog opent in Roosendaal een nieuwe winkel en in het najaar mag ook Haarlem een winkel verwachten. De vestiging in Nijmegen krijgt een opknapbeurt.

“Exclusieve en trendy merken”

De 680 m² grote flagshipstore van Douglas komt in het Brinkmanncomplex in Haarlem, dat wel eerst nog gerenoveerd moet worden. “De trend die wij in de Kalverstraat-winkel hebben ingezet, met veel exclusieve en trendy merken, wordt hier doorgezet. Daarnaast worden ook weer enkele nieuwe merken voor Nederland geïntroduceerd”, klinkt het.

 

De keten wil in de toekomst nog meer nieuwe winkels openen, vertelt algemeen directeur Willem Duthler aan RetailNews. Hoeveel nieuwe filialen er zullen opengaan is nog niet geweten, maar het zou gaan om eigen winkels en franchisewinkels. Momenteel telt Douglas 92 eigen filialen en vier franchisewinkels.

 

Om door te groeien in een beperkte markt weet Duthler dat het belangrijk is om anders te zijn: "Alleen voor sterke en onderscheidende formules is er nog ruimte. De klant beslist uiteindelijk voor wie gekozen wordt”, zegt hij.  Daarom zal de keten focussen op innovatie en crosschannel. “Douglas gaat zich duidelijker profileren, onder meer door meer exclusiviteit en een belangrijkere rol voor eigen merken in het assortiment”, besluit Duthler.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zalando gaat ook make-up verkopen

18/10/2017

De modewebshop Zalando gaat in Duitsland voortaan ook schoonheidsproducten verkopen. Om die nieuwe producten in de kijker te zetten komt er een fysieke schoonheidswinkel in Berlijn. Zalando maakte ook kwartaalcijfers bekend, met een omzetgroei van bijna 30%.

DIO-drogisterijen worden allemaal DA

16/10/2017

De Mosadex-groep heeft de toekomstplannen voor de ketens DIO en DA uit de doeken gedaan. Het plan is om in de toekomst beide ketens te laten verdergaan onder de naam van DA, DIO verdwijnt zo uit het straatbeeld.

Dollar Shave Club op weg naar Europa

10/10/2017

Volgend jaar wil de Dollar Shave Club zijn opwachting maken in Europa. De abonnementsdienst voor scheermesjes, die in handen is van Unilever, is al langer een succes in de Verenigde Staten.

Etos naar België dankzij fusie Ahold-Delhaize

18/09/2017

Drogisterijketen Etos gaat profiteren van de fusie van haar moederbedrijf, het Nederlandse Ahold, met het Belgische Delhaize. Daardoor kunnen de producten van Etos verkocht gaan worden in onder andere België, Griekenland en Roemenië.

Ecover en Method in handen van SC Johnson

15/09/2017

De Amerikaanse fabrikant van onderhoudsproducten SC Johnson neemt de ecologische schoonmaakproducenten Ecover en Method over van hun moederbedrijf People Against Dirty. Daarbij geeft het bedrijf geen financiële details vrij. 

Unilever heeft interesse in Estée Lauder

25/08/2017

Er gaan geruchten de ronde dat meerdere partijen interesse tonen in een overname van cosmeticabedrijf Estée Lauder. Daarbij zouden onder andere L’Oréal en Unilever een bod overwegen.

Back to top