P&G doet kappersketen en -merk Frédéric Fekkai van de hand

P&G doet kappersketen en -merk Frédéric Fekkai van de hand

Cosmeticabedrijf P&G heeft het luxehaarmerk Frédéric Fekkai van de hand gedaan. Procter & Gamble had ook een netwerk kapperszaken onder dezelfde naam in handen. Nieuwe eigenaar is joint venture Fekkai Brands.

Verkocht wegens herstructurering P&G

Overnemer Fekkai Brands bestaat uit een joint venture tussen Dilesh Mehta, CEO van Designer Parfums, en Tony Bajaj, CEO van LUXE Brands. Zij willen met de overname van Frédéric Fekkai hun portfolio uitbreiden.

 

P&G van zijn kant is dan weer bezig met een herstructurering en wil tot honderd merken van de hand doen. De drogmeticaproducent gaat immers voortaan de focus leggen op grote en winstgevende merken, zoals Pantene en Olay.

 

P&G kocht Frédéric Fekkai in 2008 voor een bedrag van 400 miljoen dollar (368 miljoen euro). Het is niet geweten hoeveel geld het nu incasseert voor de verkoop.


Momenteel werken er ongeveer 225 mensen in de kapsalons van Frédéric Fekkai. Zij zullen allemaal hun job kunnen houden. Ook Frédéric Fekkai zelf, de man achter het merk, blijft aan als adviseur.

Tags: