P&G doet kappersketen en -merk Frédéric Fekkai van de hand | RetailDetail

P&G doet kappersketen en -merk Frédéric Fekkai van de hand

P&G doet kappersketen en -merk Frédéric Fekkai van de hand

Cosmeticabedrijf P&G heeft het luxehaarmerk Frédéric Fekkai van de hand gedaan. Procter & Gamble had ook een netwerk kapperszaken onder dezelfde naam in handen. Nieuwe eigenaar is joint venture Fekkai Brands.

Verkocht wegens herstructurering P&G

Overnemer Fekkai Brands bestaat uit een joint venture tussen Dilesh Mehta, CEO van Designer Parfums, en Tony Bajaj, CEO van LUXE Brands. Zij willen met de overname van Frédéric Fekkai hun portfolio uitbreiden.

 

P&G van zijn kant is dan weer bezig met een herstructurering en wil tot honderd merken van de hand doen. De drogmeticaproducent gaat immers voortaan de focus leggen op grote en winstgevende merken, zoals Pantene en Olay.

 

P&G kocht Frédéric Fekkai in 2008 voor een bedrag van 400 miljoen dollar (368 miljoen euro). Het is niet geweten hoeveel geld het nu incasseert voor de verkoop.


Momenteel werken er ongeveer 225 mensen in de kapsalons van Frédéric Fekkai. Zij zullen allemaal hun job kunnen houden. Ook Frédéric Fekkai zelf, de man achter het merk, blijft aan als adviseur.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Henkel en PostNL stappen in Nederlands wasplatform

24/05/2018

Een nieuwe Nederlandse startup, Dobbi, draait de was voor jou: de onderneming haalt thuis je vuile was op en brengt het schoon gestreken en gevouwen terug. PostNL en Henkel investeren al mee in het bedrijf, dat een nieuwe disruptor wil zijn.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.

P&G wil 100% recycleerbare verpakkingen tegen 2030

17/04/2018

Procter & Gamble kondigt nieuwe duurzaamheidsdoelen aan voor 2030, aangezien het de doelstellingen voor 2020 al voor een groot deel heeft gehaald. Tegen 2030 wil het onder meer alle verpakkingen recycleerbaar of herbruikbaar maken.

Zalando start met verkoop schoonheidsproducten

23/03/2018

Zalando is vandaag in Duitsland gestart met de verkoop van schoonheidsproducten. Die stap werd in oktober al aangekondigd door het Duitse bedrijf en is nu dus een feit. Markten buiten Duitsland volgen wel pas later.

Eigenaar CK Hutchison zet stap opzij

19/03/2018

Li Ka-shing, de eigenaar en topman van CK Hutchison (het bedrijf achter ketens als Kruidvat en ICI Paris XL), zet half mei een stap opzij. Dan geeft de 89-jarige de fakkel door aan zijn oudste zoon, Victor Li.

Europa wil wereldwijd verbod op dierenproeven bij make-up

27/02/2018

Een aantal leden van het Europees Parlement stellen dat er werk moet worden gemaakt van een wereldwijd verbod op dierenproeven die worden uitgevoerd door cosmeticabedrijven. In Europa geldt zo’n verbod al.