Pour Vous Parfumerie krijgt nieuw concept

Pour Vous Parfumerie krijgt nieuw concept

AS Watson gaat voor zijn nieuwe parfumerieketen Pour Vous een nieuw concept uitwerken. Zo moeten de winkels een nieuwe ‘modern chique uitstraling’ krijgen, wat moet helpen bij de uitbouw van het aantal filialen binnen drie jaar moet groeien van veertig naar tenminste honderd.

Hardere franchising voor uniform imago

De parfumerieketen Pour Vous, die onlangs in handen van AS Watson kwam, gaat het roer omgooien om zo uit te groeien tot een landelijk merk. Dat wist Leo van Welij, regional managing director van ICI Paris XL te vertellen aan RetailNews. ICI Paris XL maakt net als Pour Vous deel uit van de AS Watson-groep.

 

Als gevolg van de veranderingen zal er vooral een hardere vorm van franchising worden doorgevoerd, om zo meer uniformiteit te creëren. "We ontwikkelen een uniform winkelbeeld voor Pour Vous als een modern chique formule. Dat wordt in uitvoering en visualisatie vertaald en is niet alleen van invloed op merchandising en assortiment, maar ook op de service die we willen bieden”, zei van Welij.

 

Assortiment gelijktrekken

Ook het assortiment in de winkels zal aangepakt worden: producten die niet renderen zullen verdwijnen en ook zullen de aangeboden producten in de verschillende winkels meer gelijk getrokken worden. “Ik ga uit van tachtig procent vast assortiment met twintig procent ruimte om je assortiment af te stemmen op de lokale behoefte”, meent de regionale directeur.

 

De bedoeling is dat dankzij deze wijzigingen het aantal winkels van de huidige veertig binnen drie jaar kan doorgroeien naar minstens honderd filialen. Samen met die andere parfumerie van AS Watson, ICI Paris XL, moet Pour Vous zo een groot deel van de markt kunnen bespelen. AS Watson beheert in Nederland naast de twee parfumeries ook nog de merken Kruidvat en Trekpleister. Wereldwijd heeft de groep meer dan 10.800 winkels in 33 landen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zalando gaat ook make-up verkopen

18/10/2017

De modewebshop Zalando gaat in Duitsland voortaan ook schoonheidsproducten verkopen. Om die nieuwe producten in de kijker te zetten komt er een fysieke schoonheidswinkel in Berlijn. Zalando maakte ook kwartaalcijfers bekend, met een omzetgroei van bijna 30%.

DIO-drogisterijen worden allemaal DA

16/10/2017

De Mosadex-groep heeft de toekomstplannen voor de ketens DIO en DA uit de doeken gedaan. Het plan is om in de toekomst beide ketens te laten verdergaan onder de naam van DA, DIO verdwijnt zo uit het straatbeeld.

Dollar Shave Club op weg naar Europa

10/10/2017

Volgend jaar wil de Dollar Shave Club zijn opwachting maken in Europa. De abonnementsdienst voor scheermesjes, die in handen is van Unilever, is al langer een succes in de Verenigde Staten.

Etos naar België dankzij fusie Ahold-Delhaize

18/09/2017

Drogisterijketen Etos gaat profiteren van de fusie van haar moederbedrijf, het Nederlandse Ahold, met het Belgische Delhaize. Daardoor kunnen de producten van Etos verkocht gaan worden in onder andere België, Griekenland en Roemenië.

Ecover en Method in handen van SC Johnson

15/09/2017

De Amerikaanse fabrikant van onderhoudsproducten SC Johnson neemt de ecologische schoonmaakproducenten Ecover en Method over van hun moederbedrijf People Against Dirty. Daarbij geeft het bedrijf geen financiële details vrij. 

Unilever heeft interesse in Estée Lauder

25/08/2017

Er gaan geruchten de ronde dat meerdere partijen interesse tonen in een overname van cosmeticabedrijf Estée Lauder. Daarbij zouden onder andere L’Oréal en Unilever een bod overwegen.

Back to top