Pour Vous Parfumerie krijgt nieuw concept | RetailDetail

Pour Vous Parfumerie krijgt nieuw concept

Pour Vous Parfumerie krijgt nieuw concept

AS Watson gaat voor zijn nieuwe parfumerieketen Pour Vous een nieuw concept uitwerken. Zo moeten de winkels een nieuwe ‘modern chique uitstraling’ krijgen, wat moet helpen bij de uitbouw van het aantal filialen binnen drie jaar moet groeien van veertig naar tenminste honderd.

Hardere franchising voor uniform imago

De parfumerieketen Pour Vous, die onlangs in handen van AS Watson kwam, gaat het roer omgooien om zo uit te groeien tot een landelijk merk. Dat wist Leo van Welij, regional managing director van ICI Paris XL te vertellen aan RetailNews. ICI Paris XL maakt net als Pour Vous deel uit van de AS Watson-groep.

 

Als gevolg van de veranderingen zal er vooral een hardere vorm van franchising worden doorgevoerd, om zo meer uniformiteit te creëren. "We ontwikkelen een uniform winkelbeeld voor Pour Vous als een modern chique formule. Dat wordt in uitvoering en visualisatie vertaald en is niet alleen van invloed op merchandising en assortiment, maar ook op de service die we willen bieden”, zei van Welij.

 

Assortiment gelijktrekken

Ook het assortiment in de winkels zal aangepakt worden: producten die niet renderen zullen verdwijnen en ook zullen de aangeboden producten in de verschillende winkels meer gelijk getrokken worden. “Ik ga uit van tachtig procent vast assortiment met twintig procent ruimte om je assortiment af te stemmen op de lokale behoefte”, meent de regionale directeur.

 

De bedoeling is dat dankzij deze wijzigingen het aantal winkels van de huidige veertig binnen drie jaar kan doorgroeien naar minstens honderd filialen. Samen met die andere parfumerie van AS Watson, ICI Paris XL, moet Pour Vous zo een groot deel van de markt kunnen bespelen. AS Watson beheert in Nederland naast de twee parfumeries ook nog de merken Kruidvat en Trekpleister. Wereldwijd heeft de groep meer dan 10.800 winkels in 33 landen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Henkel en PostNL stappen in Nederlands wasplatform

24/05/2018

Een nieuwe Nederlandse startup, Dobbi, draait de was voor jou: de onderneming haalt thuis je vuile was op en brengt het schoon gestreken en gevouwen terug. PostNL en Henkel investeren al mee in het bedrijf, dat een nieuwe disruptor wil zijn.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.

P&G wil 100% recycleerbare verpakkingen tegen 2030

17/04/2018

Procter & Gamble kondigt nieuwe duurzaamheidsdoelen aan voor 2030, aangezien het de doelstellingen voor 2020 al voor een groot deel heeft gehaald. Tegen 2030 wil het onder meer alle verpakkingen recycleerbaar of herbruikbaar maken.

Zalando start met verkoop schoonheidsproducten

23/03/2018

Zalando is vandaag in Duitsland gestart met de verkoop van schoonheidsproducten. Die stap werd in oktober al aangekondigd door het Duitse bedrijf en is nu dus een feit. Markten buiten Duitsland volgen wel pas later.

Eigenaar CK Hutchison zet stap opzij

19/03/2018

Li Ka-shing, de eigenaar en topman van CK Hutchison (het bedrijf achter ketens als Kruidvat en ICI Paris XL), zet half mei een stap opzij. Dan geeft de 89-jarige de fakkel door aan zijn oudste zoon, Victor Li.

Europa wil wereldwijd verbod op dierenproeven bij make-up

27/02/2018

Een aantal leden van het Europees Parlement stellen dat er werk moet worden gemaakt van een wereldwijd verbod op dierenproeven die worden uitgevoerd door cosmeticabedrijven. In Europa geldt zo’n verbod al.