Pour Vous Parfumerie krijgt nieuw concept

Pour Vous Parfumerie krijgt nieuw concept

AS Watson gaat voor zijn nieuwe parfumerieketen Pour Vous een nieuw concept uitwerken. Zo moeten de winkels een nieuwe ‘modern chique uitstraling’ krijgen, wat moet helpen bij de uitbouw van het aantal filialen binnen drie jaar moet groeien van veertig naar tenminste honderd.

Hardere franchising voor uniform imago

De parfumerieketen Pour Vous, die onlangs in handen van AS Watson kwam, gaat het roer omgooien om zo uit te groeien tot een landelijk merk. Dat wist Leo van Welij, regional managing director van ICI Paris XL te vertellen aan RetailNews. ICI Paris XL maakt net als Pour Vous deel uit van de AS Watson-groep.

 

Als gevolg van de veranderingen zal er vooral een hardere vorm van franchising worden doorgevoerd, om zo meer uniformiteit te creëren. "We ontwikkelen een uniform winkelbeeld voor Pour Vous als een modern chique formule. Dat wordt in uitvoering en visualisatie vertaald en is niet alleen van invloed op merchandising en assortiment, maar ook op de service die we willen bieden”, zei van Welij.

 

Assortiment gelijktrekken

Ook het assortiment in de winkels zal aangepakt worden: producten die niet renderen zullen verdwijnen en ook zullen de aangeboden producten in de verschillende winkels meer gelijk getrokken worden. “Ik ga uit van tachtig procent vast assortiment met twintig procent ruimte om je assortiment af te stemmen op de lokale behoefte”, meent de regionale directeur.

 

De bedoeling is dat dankzij deze wijzigingen het aantal winkels van de huidige veertig binnen drie jaar kan doorgroeien naar minstens honderd filialen. Samen met die andere parfumerie van AS Watson, ICI Paris XL, moet Pour Vous zo een groot deel van de markt kunnen bespelen. AS Watson beheert in Nederland naast de twee parfumeries ook nog de merken Kruidvat en Trekpleister. Wereldwijd heeft de groep meer dan 10.800 winkels in 33 landen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Etos naar België dankzij fusie Ahold-Delhaize

18/09/2017

Drogisterijketen Etos gaat profiteren van de fusie van haar moederbedrijf, het Nederlandse Ahold, met het Belgische Delhaize. Daardoor kunnen de producten van Etos verkocht gaan worden in onder andere België, Griekenland en Roemenië.

Ecover en Method in handen van SC Johnson

15/09/2017

De Amerikaanse fabrikant van onderhoudsproducten SC Johnson neemt de ecologische schoonmaakproducenten Ecover en Method over van hun moederbedrijf People Against Dirty. Daarbij geeft het bedrijf geen financiële details vrij. 

Unilever heeft interesse in Estée Lauder

25/08/2017

Er gaan geruchten de ronde dat meerdere partijen interesse tonen in een overname van cosmeticabedrijf Estée Lauder. Daarbij zouden onder andere L’Oréal en Unilever een bod overwegen.

Sephora lanceert nieuw, kleiner winkelconcept

24/07/2017

Cosmeticaproducent Sephora heeft in de Verenigde Staten een nieuw en kleiner winkelconcept gelanceerd. Het bedrijf mikte tot nu toe vooral op grote winkels, maar experimenteert nu dus ook op kleinere schaal.

The Body Shop in Braziliaanse handen

29/06/2017

Het stond in de sterren geschreven en het is nu ook bevestigd: L’Oréal heeft zijn Britse winkeldochter The Body Shop verkocht aan het Braziliaanse Natura Cosméticos. Het contract is deze week ondertekend, zo klinkt het in Parijs.

Moeder Kruidvat zet zwaar in op fysieke winkels

28/06/2017

AS Watson (het bedrijf boven Kruidvat en Ici Paris XL) zegt te zullen blijven investeren in technologie en logistiek om mee te kunnen in een markt die steeds meer gericht is op online verkoop. Er komt ook een fikse investering in fysieke winkels.

Back to top