Reeks DA-filialen worden D.I.O. | RetailDetail

Reeks DA-filialen worden D.I.O.

Reeks DA-filialen worden D.I.O.

Drogisterijketen D.I.O. heeft zijn netwerk met zeven nieuwe winkels uitgebreid. Opvallend is dat alle ondernemers gezamenlijk overstappen van branchegenoot DA Retail, waar een conflict tussen de organisatie en de franchisenemers heerst.

Onvrede bij DA Retail

Begin deze maand zetten een heleboel ondernemers hun samenwerking met DA Retail stop, nadat er onenigheid was ontstaan rond de invulling van de nieuwe winkelformule. Omdat er geen vergelijk werd gevonden, besloten de ondernemers om elders onderdak te zoeken. Het lijkt nu concurrent D.I.O. te worden die kan profiteren van de situatie. De zeven nieuwe winkels waren voorheen allemaal filialen van DA en Cor Geldhof, hoofd formulemanagement van D.I.O., vertelt aan RetailNews dat het bedrijf met nog meer ondernemers in gesprek is.

 

Daarnaast hebben meer dan tien ondernemers zich ook aangesloten bij het distributiecentrum van D.I.O. Zij doen er voorlopig enkel hun inkopen. "Wellicht dat daar in de toekomst een verdere samenwerking uit voortvloeit", zegt Geldhof aan RetailNews.

 

Niet eerste keer

Hij gaat er in ieder geval van uit dat elk voormalig DA-filiaal zijn plaatsje kan krijgen bij D.I.O. Al bekijkt het voor de overstap ook altijd de winstgevendheid en het verzorgingsgebied van de winkel.

 

D.I.O. heeft in Nederland momenteel ongeveer 165 filialen, tegenover de 400 filialen voor concurrent DA. Ook in 2007 verlieten een deel franchisenemers van DA na onvrede het bedrijf voor concurrent D.I.O.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Henkel en PostNL stappen in Nederlands wasplatform

24/05/2018

Een nieuwe Nederlandse startup, Dobbi, draait de was voor jou: de onderneming haalt thuis je vuile was op en brengt het schoon gestreken en gevouwen terug. PostNL en Henkel investeren al mee in het bedrijf, dat een nieuwe disruptor wil zijn.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.

P&G wil 100% recycleerbare verpakkingen tegen 2030

17/04/2018

Procter & Gamble kondigt nieuwe duurzaamheidsdoelen aan voor 2030, aangezien het de doelstellingen voor 2020 al voor een groot deel heeft gehaald. Tegen 2030 wil het onder meer alle verpakkingen recycleerbaar of herbruikbaar maken.

Zalando start met verkoop schoonheidsproducten

23/03/2018

Zalando is vandaag in Duitsland gestart met de verkoop van schoonheidsproducten. Die stap werd in oktober al aangekondigd door het Duitse bedrijf en is nu dus een feit. Markten buiten Duitsland volgen wel pas later.

Eigenaar CK Hutchison zet stap opzij

19/03/2018

Li Ka-shing, de eigenaar en topman van CK Hutchison (het bedrijf achter ketens als Kruidvat en ICI Paris XL), zet half mei een stap opzij. Dan geeft de 89-jarige de fakkel door aan zijn oudste zoon, Victor Li.

Europa wil wereldwijd verbod op dierenproeven bij make-up

27/02/2018

Een aantal leden van het Europees Parlement stellen dat er werk moet worden gemaakt van een wereldwijd verbod op dierenproeven die worden uitgevoerd door cosmeticabedrijven. In Europa geldt zo’n verbod al.