Rituals opent eerste vestiging in New York | RetailDetail

Rituals opent eerste vestiging in New York

Rituals opent eerste vestiging in New York

Deze maand nog zal Rituals zijn eerste filiaal in New York openen. Het gaat snel voor de keten: pas sinds het begin van deze maand zijn hun producten te verkrijgen bij luxewarenhuis Barneys, maar nu al kijken ze vooruit naar de opening van een tweede filiaal in New York - net als het eerste gevestigd in Manhattan.

Naar 300 eigen winkels

Alle vestigingen van Barneys in New York zullen een shop-in-shop krijgen van Rituals. Daarnaast komen dus ook nog twee eigen filialen en er is ook al een Amerikaanse webshop. Dat wil zeggen dat tegen het einde van het jaar Rituals in totaal driehonderd eigen winkels zal hebben, met daarnaast ook nog eens vijfhonderd shop-in-shops. Rituals is ook aanwezig in landen als Brazilië en een boel Europese landen. Het opent momenteel elke week een nieuwe winkel.

 

In Frankrijk, volgens CEO Raymond Cloosterman de bakermat van de cosmetica-industrie, is Rituals echter nog niet aanwezig. Dure winkels zijn daarvoor een belangrijke reden: "Voor één winkel in Parijs kunnen we er drie in Duitsland openen", zegt hij aan Sprout. "We zijn heel ambitieus, maar proberen ook realistisch te blijven. Een land loopt niet weg, dus daar kunnen we later alsnog heen. Ons motto is: we willen alles, maar het moet niet."

 

Momenteel opent Rituals één of twee nieuwe markten per jaar, om er voor te zorgen dat de organisatie pal blijft staan. "Ons risico is dat we kapotgroeien", zegt Cloosterman aan Sprout. Pas wanneer de cijfers in een land positief zijn, wordt er overgeschakeld op een nieuw land. In sommige landen gaat dat snel, maar in Engeland en Spanje moet Rituals al vijf jaar wachten op positieve cijfers. "We groeien daar wel, maar dat wordt een kwestie van lange adem."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Henkel en PostNL stappen in Nederlands wasplatform

24/05/2018

Een nieuwe Nederlandse startup, Dobbi, draait de was voor jou: de onderneming haalt thuis je vuile was op en brengt het schoon gestreken en gevouwen terug. PostNL en Henkel investeren al mee in het bedrijf, dat een nieuwe disruptor wil zijn.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.

P&G wil 100% recycleerbare verpakkingen tegen 2030

17/04/2018

Procter & Gamble kondigt nieuwe duurzaamheidsdoelen aan voor 2030, aangezien het de doelstellingen voor 2020 al voor een groot deel heeft gehaald. Tegen 2030 wil het onder meer alle verpakkingen recycleerbaar of herbruikbaar maken.

Zalando start met verkoop schoonheidsproducten

23/03/2018

Zalando is vandaag in Duitsland gestart met de verkoop van schoonheidsproducten. Die stap werd in oktober al aangekondigd door het Duitse bedrijf en is nu dus een feit. Markten buiten Duitsland volgen wel pas later.

Eigenaar CK Hutchison zet stap opzij

19/03/2018

Li Ka-shing, de eigenaar en topman van CK Hutchison (het bedrijf achter ketens als Kruidvat en ICI Paris XL), zet half mei een stap opzij. Dan geeft de 89-jarige de fakkel door aan zijn oudste zoon, Victor Li.

Europa wil wereldwijd verbod op dierenproeven bij make-up

27/02/2018

Een aantal leden van het Europees Parlement stellen dat er werk moet worden gemaakt van een wereldwijd verbod op dierenproeven die worden uitgevoerd door cosmeticabedrijven. In Europa geldt zo’n verbod al.