Sabon wil vijftien nieuwe winkels

Sabon wil vijftien nieuwe winkels
Beautyketen Sabon wil ook komend jaar fors doorgroeien. De onderneming wil aan het einde van dit jaar de grens van tachtig winkels in Nederland, België en Duitsland doorbreken door vijftien nieuwe vestigingen te openen.

De nieuwe winkels komen er in de drie landen waar Sabon actief is, maar een precieze verdeling is niet gegeven. Sabon opende in 2011 veertien nieuwe vestigingen, waarvan een deel werd gerealiseerd met shop-in-shops in vestigingen van V&D. De onderneming heeft PETAS Investment Consultants uit Amsterdam ingeschakeld bij de zoektocht naar nieuwe A1-locaties in steden met meer dan vijftigduizend inwoners.

 

Het Amerikaanse Sabon werd in 2005 door ondernemer Bob Ultee naar Nederland gehaald, nadat een poging om Starbucks te interesseren voor ons land was mislukt. Zelf omschrijft Ultee de formule als een 'snoepwinkeltje' in bodyproducts.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Etos naar België dankzij fusie Ahold-Delhaize

18/09/2017

Drogisterijketen Etos gaat profiteren van de fusie van haar moederbedrijf, het Nederlandse Ahold, met het Belgische Delhaize. Daardoor kunnen de producten van Etos verkocht gaan worden in onder andere België, Griekenland en Roemenië.

Ecover en Method in handen van SC Johnson

15/09/2017

De Amerikaanse fabrikant van onderhoudsproducten SC Johnson neemt de ecologische schoonmaakproducenten Ecover en Method over van hun moederbedrijf People Against Dirty. Daarbij geeft het bedrijf geen financiële details vrij. 

Unilever heeft interesse in Estée Lauder

25/08/2017

Er gaan geruchten de ronde dat meerdere partijen interesse tonen in een overname van cosmeticabedrijf Estée Lauder. Daarbij zouden onder andere L’Oréal en Unilever een bod overwegen.

Sephora lanceert nieuw, kleiner winkelconcept

24/07/2017

Cosmeticaproducent Sephora heeft in de Verenigde Staten een nieuw en kleiner winkelconcept gelanceerd. Het bedrijf mikte tot nu toe vooral op grote winkels, maar experimenteert nu dus ook op kleinere schaal.

The Body Shop in Braziliaanse handen

29/06/2017

Het stond in de sterren geschreven en het is nu ook bevestigd: L’Oréal heeft zijn Britse winkeldochter The Body Shop verkocht aan het Braziliaanse Natura Cosméticos. Het contract is deze week ondertekend, zo klinkt het in Parijs.

Moeder Kruidvat zet zwaar in op fysieke winkels

28/06/2017

AS Watson (het bedrijf boven Kruidvat en Ici Paris XL) zegt te zullen blijven investeren in technologie en logistiek om mee te kunnen in een markt die steeds meer gericht is op online verkoop. Er komt ook een fikse investering in fysieke winkels.

Back to top