Sabon wil vijftien nieuwe winkels

Sabon wil vijftien nieuwe winkels
Beautyketen Sabon wil ook komend jaar fors doorgroeien. De onderneming wil aan het einde van dit jaar de grens van tachtig winkels in Nederland, België en Duitsland doorbreken door vijftien nieuwe vestigingen te openen.

De nieuwe winkels komen er in de drie landen waar Sabon actief is, maar een precieze verdeling is niet gegeven. Sabon opende in 2011 veertien nieuwe vestigingen, waarvan een deel werd gerealiseerd met shop-in-shops in vestigingen van V&D. De onderneming heeft PETAS Investment Consultants uit Amsterdam ingeschakeld bij de zoektocht naar nieuwe A1-locaties in steden met meer dan vijftigduizend inwoners.

 

Het Amerikaanse Sabon werd in 2005 door ondernemer Bob Ultee naar Nederland gehaald, nadat een poging om Starbucks te interesseren voor ons land was mislukt. Zelf omschrijft Ultee de formule als een 'snoepwinkeltje' in bodyproducts.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zalando gaat ook make-up verkopen

18/10/2017

De modewebshop Zalando gaat in Duitsland voortaan ook schoonheidsproducten verkopen. Om die nieuwe producten in de kijker te zetten komt er een fysieke schoonheidswinkel in Berlijn. Zalando maakte ook kwartaalcijfers bekend, met een omzetgroei van bijna 30%.

DIO-drogisterijen worden allemaal DA

16/10/2017

De Mosadex-groep heeft de toekomstplannen voor de ketens DIO en DA uit de doeken gedaan. Het plan is om in de toekomst beide ketens te laten verdergaan onder de naam van DA, DIO verdwijnt zo uit het straatbeeld.

Dollar Shave Club op weg naar Europa

10/10/2017

Volgend jaar wil de Dollar Shave Club zijn opwachting maken in Europa. De abonnementsdienst voor scheermesjes, die in handen is van Unilever, is al langer een succes in de Verenigde Staten.

Etos naar België dankzij fusie Ahold-Delhaize

18/09/2017

Drogisterijketen Etos gaat profiteren van de fusie van haar moederbedrijf, het Nederlandse Ahold, met het Belgische Delhaize. Daardoor kunnen de producten van Etos verkocht gaan worden in onder andere België, Griekenland en Roemenië.

Ecover en Method in handen van SC Johnson

15/09/2017

De Amerikaanse fabrikant van onderhoudsproducten SC Johnson neemt de ecologische schoonmaakproducenten Ecover en Method over van hun moederbedrijf People Against Dirty. Daarbij geeft het bedrijf geen financiële details vrij. 

Unilever heeft interesse in Estée Lauder

25/08/2017

Er gaan geruchten de ronde dat meerdere partijen interesse tonen in een overname van cosmeticabedrijf Estée Lauder. Daarbij zouden onder andere L’Oréal en Unilever een bod overwegen.

Back to top