Sephora lanceert nieuw, kleiner winkelconcept

Sephora lanceert nieuw, kleiner winkelconcept
Shutterstock

Cosmeticaproducent Sephora heeft in de Verenigde Staten een nieuw en kleiner winkelconcept gelanceerd. Het bedrijf mikte tot nu toe vooral op grote winkels, maar experimenteert nu dus ook op kleinere schaal.

Helft kleiner dan traditionele winkel

De eerste vestiging van het concept Sephora Studio is alvast geopend in Boston en het doel is om het verder uit te rollen over de hele Verenigde Staten. De winkel heeft een oppervlakte van 185 vierkante meter en is daarmee een stuk kleiner dan de gemiddelde winkel van Sephora, die een oppervlakte hebben van ongeveer 500 vierkante meter.

 

In het nieuwe concept zullen heel wat digitale elementen te vinden zijn en wordt er meer aandacht geschonken aan de persoonlijke ervaring van de klant. Het zal ook mogelijk zijn om er online bestellingen te plaatsen en die daar later dan weer op te halen. De verkoopsters krijgen op hun beurt dan weer een mobiel toestel in handen, om klanten in de winkel sneller te kunnen adviseren. Dat is nodig, omdat het aanbod in de winkel kleiner is dan in de traditionele vestigingen.

 

Inspelen op nieuwe trend

Sephora Studio zal daarnaast ook alle mogelijke one-on-one services aanbieden, waarbij klanten worden geholpen door de best opgeleide medewerkers binnen Sephora. Een nieuwe service is de Custom Makeover Plus, een makeover van 75 minuten waarbij de klant alle nodige informatie rond huidverzorging kan krijgen.

 

Met het nieuwe concept wil Sephora vooral inspelen op de groeiende groep consumenten die minder interesse heeft in het bezoeken van grote winkelcentra en liever lokaal geholpen willen worden. Omdat daar echter minder ruimte is voor grote winkels, besloot Sephora dus op de proppen te komen met een kleiner concept.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Twaalfde groeikwartaal op rij voor Walmart

17/08/2017

’s Werelds grootste supermarktketen, het Amerikaanse Walmart, heeft het voorbije kwartaal de analistenverwachtingen overtroffen en legt voor het twaalfde kwartaal op rij mooie groeicijfers voor. Motor was de sterke groei online.

Aldi gaat in de Verenigde Staten aan huis leveren

16/08/2017

De Duitse discounter Aldi gaat vanaf deze maand via Instacart online bestellingen binnen het uur aan huis leveren in de Verenigde Staten. De reactie van Amazon? "Bij ons kan je vanaf nu binnen de twee minuten bestellingen komen ophalen."

Crocs verliest strijd rond patent

14/08/2017

Schoenenfabrikant Crocs heeft een zaak verloren rond het patent waarin het design van de schoenen wordt vastgelegd. Volgens de Amerikaanse Patent and Trademark Office (USPTO) voerde een ander bedrijf al langer een gelijkaardig design.

Amerikaanse warenhuisketens blijven het moeilijk hebben

11/08/2017

Heel wat Amerikaanse warenhuisketens blijven zwak presteren. Zo zagen zowel Macy’s als Kohl’s hun omzet dalen ten opzichte van een jaar eerder, al was dat minder dan gevreesd werd door analisten.

Amazon wil concurreren met Ticketmaster

11/08/2017

Amazon is in gesprek met eigenaars van Amerikaanse evenementenlocaties om te bekijken of het in de nabije toekomst mogelijk is om tickets voor die evenementen te verkopen via de webshop van het Amerikaanse bedrijf.

Oprah Winfrey in zee met Kraft Heinz

10/08/2017

De Amerikaanse tv-ster Oprah Winfrey heeft samen met Kraft Heinz een gamma “gezonde en voedzame soepen en bijgerechten” ontwikkeld. De producten, voorlopig enkel voor de Amerikaanse markt, moeten Kraft Heinz opnieuw aan omzetgroei helpen.

Back to top