Tegenvallende omzet voor Procter & Gamble | RetailDetail

Tegenvallende omzet voor Procter & Gamble

Tegenvallende omzet voor Procter & Gamble

De omzet van Procter & Gamble is in het voorbije kwartaal flink gedaald. Het was zelfs de grootste omzetdaling voor het bedrijf in zeven kwartalen. Met name de sterke status van de dollar was een boosdoener.

Winstverwachting wel overtroffen

De totale netto-omzet viel met 12 procent terug naar 16,53 miljard dollar (14,95 miljard euro). Die terugval was te wijten aan een mindere verkoop in alle categorieën van het bedrijf. Vooral de verkoop van verzorgingsproducten en babyverzorgingsproducten kreeg flink wat klappen. Daarnaast zorgde de sterke status van de dollar ook voor een lagere omzet. Procter & Gamble haalt dan ook bijna twee derde van zijn omzet in markten buiten Noord-Amerika.


Ondanks die tegenvallende omzet heeft Procter & Gamble toch de winstverwachtingen kunnen overtreffen. Die steeg van 1,99 miljard dollar (1,80 miljard euro) naar 2,6 miljard euro (2,35 miljard euro).


De resultaten hebben Procter & Gamble ertoe genoopt om de voorspelling over de impact van de sterke dollar bij te stellen. Eerst ging het ervan uit dat die een negatieve impact van 4 tot 5 procent zou hebben, nu gaat het uit van 5 tot 6 procent. Procter & Gamble verwacht weliswaar nog steeds een gemiddelde enkelcijferige omzetgroei voor het volledige jaar.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Henkel en PostNL stappen in Nederlands wasplatform

24/05/2018

Een nieuwe Nederlandse startup, Dobbi, draait de was voor jou: de onderneming haalt thuis je vuile was op en brengt het schoon gestreken en gevouwen terug. PostNL en Henkel investeren al mee in het bedrijf, dat een nieuwe disruptor wil zijn.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.

P&G wil 100% recycleerbare verpakkingen tegen 2030

17/04/2018

Procter & Gamble kondigt nieuwe duurzaamheidsdoelen aan voor 2030, aangezien het de doelstellingen voor 2020 al voor een groot deel heeft gehaald. Tegen 2030 wil het onder meer alle verpakkingen recycleerbaar of herbruikbaar maken.

Zalando start met verkoop schoonheidsproducten

23/03/2018

Zalando is vandaag in Duitsland gestart met de verkoop van schoonheidsproducten. Die stap werd in oktober al aangekondigd door het Duitse bedrijf en is nu dus een feit. Markten buiten Duitsland volgen wel pas later.

Eigenaar CK Hutchison zet stap opzij

19/03/2018

Li Ka-shing, de eigenaar en topman van CK Hutchison (het bedrijf achter ketens als Kruidvat en ICI Paris XL), zet half mei een stap opzij. Dan geeft de 89-jarige de fakkel door aan zijn oudste zoon, Victor Li.

Europa wil wereldwijd verbod op dierenproeven bij make-up

27/02/2018

Een aantal leden van het Europees Parlement stellen dat er werk moet worden gemaakt van een wereldwijd verbod op dierenproeven die worden uitgevoerd door cosmeticabedrijven. In Europa geldt zo’n verbod al.