Unilever koopt producent van groene schoonmaakmiddelen

Unilever koopt producent van groene schoonmaakmiddelen

Unilever koopt producent van groene schoonmaakmiddelen

Unilever gaat Seventh Generation overnemen, een bedrijf dat voornamelijk groene schoonmaakmiddelen produceert. Het zou daarvoor een bedrag van ongeveer 700 miljoen dollar (625 miljoen euro) neertellen.

Concurrentie met Procter & Gamble

Seventh Generation werd in 1988 opgericht en haalde vorig jaar een omzet van ongeveer 200 miljoen dollar (180 miljoen euro). Na de overname zal huidig CEO van Seventh Generation, John Replogle, gewoon aanblijven in zijn functie. Hij ziet de overname door Unilever als de perfecte manier voor het bedrijf om op korte en lange termijn verder te groeien.

 

Met de overname keert Unilever ook terug in de sector van de wasmiddelen. Het verkocht in 2008 immers die activiteiten voor 1,45 miljard dollar (1,3 miljard euro).

 

In augustus spendeerde Unilever ook al een miljard dollar (900 miljoen euro) aan de overname van Dollar Shave Club, een online verkoper van scheermesjes, waarmee het hoopt marktaandeel in te pikken van grote concurrent Procter & Gamble, dat momenteel met Gillette de markt domineert. Ook met de overname van Seventh Generation komt Unilever op markten terecht waar Procter & Gamble traditioneel sterk staat.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.

Belgisch fonds dicht bij overname HEMA

09/05/2018

De Belgische Core Equity-holding zou dicht bij een overname van HEMA staan: er zou een mondeling akkoord zijn, de handtekeningen zouden snel kunnen volgen.

Niet Amazon, maar Walmart neemt Indiase marktleider over

07/05/2018

Ondanks een verleidelijk aanzoek van Amazon gaat de Indiase e-tailer Flipkart toch over in handen van Walmart en - opvallend - Google-eigenaar Alphabet. Voor 15 miljard dollar krijgen de Amerikanen zowat 75% van de aandelen in Flipkart in handen.