Veel volk voor opening van Gentse vestiging NYX | RetailDetail

Veel volk voor opening van Gentse vestiging NYX

Veel volk voor opening van Gentse vestiging NYX

Donderdag opende het Amerikaanse cosmeticamerk NYX een vestiging in Gent, wat heel wat belangstelling trok. Klanten stonden tot drie uur aan te schuiven om make-up van het bekende merk te bemachtigen.

Kwaliteit tegen scherpe prijzen

De eerste klanten stonden al om zes uur aan te schuiven voor de deur, drie uur voor openingstijd. NYX is momenteel dan ook één van de populairste cosmeticamerken, vooral bij een jonger publiek.

 

Het merk kwam twee jaar geleden in handen van L’Oréal en is sindsdien één van de snelst groeiende merken in de Verenigde Staten. NYX werd vijftien jaar geleden opgericht en opende vorig jaar zijn eerste Europese filiaal. De komende jaren wil het snel uitbreiden in Europa en in zowat alle grote steden een filiaal openen. Ook in België zullen nog dit jaar meerdere winkels de deuren openen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Isabel Marant opent eerste winkel in Nederland

24/05/2018

Modemerk Isabel Marant heeft de deuren geopend van een eerste Nederlandse boetiek in Amsterdam. De winkel is te vinden in de P.C. Hooftstraat, in het pand waar vroeger McGregor zat.

Verovering van Europa loopt voor Xiaomi via Parijs

23/05/2018

De Chinese smartphonefabrikant opende zopas een fysieke winkel in Parijs. Die betekent het vervolg van een ambitieus Europees expansieplan, maar het merk droomt ook hardop van een lancering in de Verenigde Staten.

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.

Liever plantaardig dan veganistisch voor consumenten

02/05/2018

Plantaardige voeding is - zelfs in de Verenigde Staten - sterk in opmars: 48% van de Amerikanen wil er meer plantaardig eten. Consumenten horen dan wel liever de term plantaardig dan veganistisch, die te streng en negatief klinkt.

Amazon verpulvert verwachtingen dankzij Prime en cloud

27/04/2018

Amazon-baas Jeff Bezos heeft weer een goede reden om een grote fles champagne te kraken: zijn bedrijf zag zijn omzet met 43% stijgen tot 51 miljard dollar (42 miljard euro). De nettowinst verdubbelde zelfs naar 1,63 miljard dollar.