Vitaminstore wil fors uitbreiden | RetailDetail

Vitaminstore wil fors uitbreiden

Vitaminstore wil fors uitbreiden

Vitaminstore wil uitbreiden naar bijna 50 winkels eind 2017. De gezondheidsformule, die nu 31 winkels telt, wil bovendien meer inzetten op beleving en omnichannel.

Naar landelijke dekking

"We zijn nu gevestigd in de grote steden, maar we zien kansen voor een winkel in steden als Groningen, Maastricht en Breda. In Rotterdam, Den Haag en Utrecht Hoog Catharijne zien we mogelijkheden voor een tweede winkel", vertelt Alain Vermeulen, samen met Koert Otten oprichter van Vitaminstore.

 

Vitaminstore heeft op het moment zeventien winkels met een juicebar. "Deze bar, waar medewerkers live verse juices en smoothies van vers fruit en groenten en superfoods bereiden, wordt een onderdeel van de nieuw te openen winkels", aldus Vermeulen. "In bestaande winkels kijken we via relocatie naar mogelijkheden voor opening van een juicebar."

 

Shop-in-shops bij DA

De gezondheidsformule wil de fysieke winkels verder aanvullen met een shop-in-shopconcept bij DA Drogisterijen. Vitaminestore ziet met in samenwerken met DA kansen voor een verdere uitrol naar andere locaties, zoals dorpen.

 

Vitaminstore focust daarnaast ook potentieel in onlineverkoop en meer omnichannel. "We gaan de klant nog meer centraal stellen via 'touch points' met boodschappen, waarbij we productinformatie en advies benadrukken", aldus Vermeulen. "Zo beantwoorden we via chats bijvoorbeeld vragen van klanten".

 

Klanten kunnen ook chatten via het interactieve scherm dat als instore kiosk die Vitaminstore als pilot bij vier winkels is gestart. Zij kunnen via dit interactieve scherm in de winkel tevens informatie over producten inzien en producten bestellen. De formule wil verder de mobiele telefoon als klantenpas gaan inzetten. De integratie met mobiel wordt steeds belangrijker in de klantrelatie, verwacht Alain Vermeulen.

 

Vitaminstore is bijna tien jaar geleden gestart door Alain Vermeulen en Koert Otten. De formule wil zich met beleving en juicebars in de winkels verder onderscheiden als moderne 'health specialist' met persoonlijk advies over voedingssupplementen, sportvoeding en natuurcosmetica.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Henkel en PostNL stappen in Nederlands wasplatform

24/05/2018

Een nieuwe Nederlandse startup, Dobbi, draait de was voor jou: de onderneming haalt thuis je vuile was op en brengt het schoon gestreken en gevouwen terug. PostNL en Henkel investeren al mee in het bedrijf, dat een nieuwe disruptor wil zijn.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.

P&G wil 100% recycleerbare verpakkingen tegen 2030

17/04/2018

Procter & Gamble kondigt nieuwe duurzaamheidsdoelen aan voor 2030, aangezien het de doelstellingen voor 2020 al voor een groot deel heeft gehaald. Tegen 2030 wil het onder meer alle verpakkingen recycleerbaar of herbruikbaar maken.

Zalando start met verkoop schoonheidsproducten

23/03/2018

Zalando is vandaag in Duitsland gestart met de verkoop van schoonheidsproducten. Die stap werd in oktober al aangekondigd door het Duitse bedrijf en is nu dus een feit. Markten buiten Duitsland volgen wel pas later.

Eigenaar CK Hutchison zet stap opzij

19/03/2018

Li Ka-shing, de eigenaar en topman van CK Hutchison (het bedrijf achter ketens als Kruidvat en ICI Paris XL), zet half mei een stap opzij. Dan geeft de 89-jarige de fakkel door aan zijn oudste zoon, Victor Li.

Europa wil wereldwijd verbod op dierenproeven bij make-up

27/02/2018

Een aantal leden van het Europees Parlement stellen dat er werk moet worden gemaakt van een wereldwijd verbod op dierenproeven die worden uitgevoerd door cosmeticabedrijven. In Europa geldt zo’n verbod al.