A.S. Watson (Kruidvat) lanceert online apotheek PharmaXpert.be | RetailDetail

A.S. Watson (Kruidvat) lanceert online apotheek PharmaXpert.be

A.S. Watson (Kruidvat) lanceert online apotheek PharmaXpert.be
pharmaxpert.be

Dank zij de lancering van een eigen online apotheek, PharmaXpert.be, kan de eigenaar van Kruidvat nu ook in België voorschriftvrije geneesmiddelen verkopen tegen voordelige prijzen.

 

“Gezondheid centraal”

In Nederland verkoopt A.S. Watson via haar drogisterijketen Kruidvat al ruim veertig jaar voorschriftvrije geneesmiddelen en ook online zijn ze bij onze noorderburen al een paar jaar beschikbaar. De Belgische wetgeving laat de verkoop van geneesmiddelen in drogisterijen echter niet toe. Als apotheek voldoet PharmaXpert.be wel aan de regelgeving. Zo kan de retailer voortaan toch inspelen op de vraag van de Belgische consument naar bereikbare voorschriftvrije geneesmiddelen.
 

“Gezondheid wordt voor steeds meer consumenten een belangrijk thema  Ook in onze Kruidvat-winkels staat gezondheid centraal, online zullen we deze lijn verderzetten”, zegt Gerard van Breen, CEO A.S. Watson Benelux. “Met dit initiatief willen we voorschriftvrije geneesmiddelen en parafarmaceutische producten voor iedereen beter betaalbaar maken. De lancering van PharmaXpert.be is daarin een belangrijke stap.”
 

Naast bekende merken als Davitamon, Dafalgan en Aspirine biedt de onlineapotheek ook een selectie van voordelige Kruidvat huismerkproducten aan. Het initiatief is volledig conform de Belgische wet- en regelgeving. De voorschriftvrije geneesmiddelen zijn in België geregistreerd en worden verstrekt door een erkende Belgische apotheker. Bovendien heeft PharmaXpert.be online een extra controle ingebouwd. Klanten wordt bijvoorbeeld gevraagd om een aantal vragen te beantwoorden, zoals welke medicatie wordt gebruikt, duur van het gebruik en wat het geslacht en de leeftijd is van de persoon. De bestellingen worden na de aankoop behandeld door erkende apothekers.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Frankrijk plant taks op e-commerce

21/06/2018

Online bestellingen zouden duurder kunnen worden voor Franse consumenten: een nieuw wetsvoorstel voorziet een taks van 1 tot 2% op de verkoopprijs, in functie van de afstand die een product heeft afgelegd.

Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

Bol.com rolt herhaalservice Bespaar Continu online uit

15/06/2018

Bol.com lanceert herhaalservice Bespaar Continu op de website. Vergelijkbaar met Amazon Prime, bezorgt de dienst vaste commodity-producten die mensen altijd in huis willen hebben tegen kortingen.

LVMH-topman Arnault pompt miljoenen in BackMarket

14/06/2018

BackMarket, een Franse start-up die zich positioneert als (super)marktplaats voor ‘refurbished’ ofte ‘opgelapte’ tweedehandse smartphones, tablets en laptops, heeft zopas 41 miljoen euro groeigeld opgehaald.

Karstadt wil het warenhuis heruitvinden in Berlijn-Tegel

12/06/2018

Karstadt opent op de Berlijnse luchthaven Tegel voor het eerst in dertig jaar een gloednieuw warenhuis in de hoofdstad. De nieuweling moet een baken van vernieuwing worden, met een uniek aanbod dat volledig is aangepast aan de locatie.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.