Wc-keten 2theloo breidt gestaag uit

Wc-keten 2theloo breidt gestaag uit

De keten van wc-winkels 2theloo breidt gestaag uit. Deze week opende in Hoog Catharijne van Utrecht de vierde winkel in Nederland. Het bedrijf beschikt daarnaast nog over twee vestigingen in België en twee in Polen.

Slechte ervaringen zorgen voor goede ideeën

De winkelketen is het initiatief van ondernemer Eric Treurniet en opende eerder dit jaar haar eerste vestiging in Amsterdam. In de keten mag je voor vijftig cent naar een schoon toilet. Dat geld mag je daarna gebruiken voor de aankoop van producten in de winkel, zoals tissues, tasjes, lipgloss of tampons.

 

Treurniet kwam op het idee voor de keten tijdens een dagje shoppen in Brugge: "Ik ben een keer weggelopen uit een winkel terwijl ik met mijn aankopen al bij de kassa stond, omdat mijn kind daar niet naar de wc mocht", zegt hij in een vraaggesprek in het AD.

 

Treurniet wil de keten uitbouwen naar een landelijk netwerk met vestigingen in binnensteden, winkelcentra en trein- en tankstations. 2theloo heeft intussen winkels in Amsterdam, Amstelveen, Rotterdam, Utrecht, Antwerpen en Sint-Niklaas. De derde Poolse toiletwinkel in Warschau opent op 7 oktober.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Etos naar België dankzij fusie Ahold-Delhaize

18/09/2017

Drogisterijketen Etos gaat profiteren van de fusie van haar moederbedrijf, het Nederlandse Ahold, met het Belgische Delhaize. Daardoor kunnen de producten van Etos verkocht gaan worden in onder andere België, Griekenland en Roemenië.

Ecover en Method in handen van SC Johnson

15/09/2017

De Amerikaanse fabrikant van onderhoudsproducten SC Johnson neemt de ecologische schoonmaakproducenten Ecover en Method over van hun moederbedrijf People Against Dirty. Daarbij geeft het bedrijf geen financiële details vrij. 

Unilever heeft interesse in Estée Lauder

25/08/2017

Er gaan geruchten de ronde dat meerdere partijen interesse tonen in een overname van cosmeticabedrijf Estée Lauder. Daarbij zouden onder andere L’Oréal en Unilever een bod overwegen.

Sephora lanceert nieuw, kleiner winkelconcept

24/07/2017

Cosmeticaproducent Sephora heeft in de Verenigde Staten een nieuw en kleiner winkelconcept gelanceerd. Het bedrijf mikte tot nu toe vooral op grote winkels, maar experimenteert nu dus ook op kleinere schaal.

The Body Shop in Braziliaanse handen

29/06/2017

Het stond in de sterren geschreven en het is nu ook bevestigd: L’Oréal heeft zijn Britse winkeldochter The Body Shop verkocht aan het Braziliaanse Natura Cosméticos. Het contract is deze week ondertekend, zo klinkt het in Parijs.

Moeder Kruidvat zet zwaar in op fysieke winkels

28/06/2017

AS Watson (het bedrijf boven Kruidvat en Ici Paris XL) zegt te zullen blijven investeren in technologie en logistiek om mee te kunnen in een markt die steeds meer gericht is op online verkoop. Er komt ook een fikse investering in fysieke winkels.

Back to top