Wc-keten 2theloo breidt gestaag uit | RetailDetail

Wc-keten 2theloo breidt gestaag uit

Wc-keten 2theloo breidt gestaag uit

De keten van wc-winkels 2theloo breidt gestaag uit. Deze week opende in Hoog Catharijne van Utrecht de vierde winkel in Nederland. Het bedrijf beschikt daarnaast nog over twee vestigingen in België en twee in Polen.

Slechte ervaringen zorgen voor goede ideeën

De winkelketen is het initiatief van ondernemer Eric Treurniet en opende eerder dit jaar haar eerste vestiging in Amsterdam. In de keten mag je voor vijftig cent naar een schoon toilet. Dat geld mag je daarna gebruiken voor de aankoop van producten in de winkel, zoals tissues, tasjes, lipgloss of tampons.

 

Treurniet kwam op het idee voor de keten tijdens een dagje shoppen in Brugge: "Ik ben een keer weggelopen uit een winkel terwijl ik met mijn aankopen al bij de kassa stond, omdat mijn kind daar niet naar de wc mocht", zegt hij in een vraaggesprek in het AD.

 

Treurniet wil de keten uitbouwen naar een landelijk netwerk met vestigingen in binnensteden, winkelcentra en trein- en tankstations. 2theloo heeft intussen winkels in Amsterdam, Amstelveen, Rotterdam, Utrecht, Antwerpen en Sint-Niklaas. De derde Poolse toiletwinkel in Warschau opent op 7 oktober.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zalando Beauty Station gaat in zee met Estée Lauder

26/07/2018

De lang verwachte conceptwinkel van Zalando in Berlijn wil een testplatform zijn en een dialoog op gang brengen tussen cosmeticamerken en consumenten. Opmerkelijk is de nauwe samenwerking met Estée Lauder.

Wil Kimberly-Clark af van z’n Europese tak?

20/07/2018

De producent van Kleenex-zakdoekjes, Huggies-luiers en Scottex-toiletpapier kampt met tegenvallende verkoopcijfers en oplopende kosten. Financiële bronnen vermoeden dan ook dat Kimberly-Clark Europese business wil verkopen.

Henkel en PostNL stappen in Nederlands wasplatform

24/05/2018

Een nieuwe Nederlandse startup, Dobbi, draait de was voor jou: de onderneming haalt thuis je vuile was op en brengt het schoon gestreken en gevouwen terug. PostNL en Henkel investeren al mee in het bedrijf, dat een nieuwe disruptor wil zijn.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.

P&G wil 100% recycleerbare verpakkingen tegen 2030

17/04/2018

Procter & Gamble kondigt nieuwe duurzaamheidsdoelen aan voor 2030, aangezien het de doelstellingen voor 2020 al voor een groot deel heeft gehaald. Tegen 2030 wil het onder meer alle verpakkingen recycleerbaar of herbruikbaar maken.

Zalando start met verkoop schoonheidsproducten

23/03/2018

Zalando is vandaag in Duitsland gestart met de verkoop van schoonheidsproducten. Die stap werd in oktober al aangekondigd door het Duitse bedrijf en is nu dus een feit. Markten buiten Duitsland volgen wel pas later.