Wil Kimberly-Clark af van z’n Europese tak? | RetailDetail

Wil Kimberly-Clark af van z’n Europese tak?

Wil Kimberly-Clark af van z’n Europese tak?
Shutterstock.com

De producent van Kleenex-zakdoekjes, Huggies-luiers en Scottex-toiletpapier kampt met tegenvallende verkoopcijfers en oplopende kosten. Financiële bronnen vermoeden dan ook dat Kimberly-Clark Europese business wil verkopen.

 

Concurrentie van huismerken

Volgens persagentschap Reuters heeft de Amerikaanse multinational verschillende investeringsfondsen gecontacteerd om te polsen naar hun eventuele interesse in de Europese divisie van het concern, die meer dan een miljard euro zou moeten opbrengen. Van een deal is nog lang geen sprake en het bedrijf wil niet reageren.
 

De tissuefabrikant ondervindt hevige concurrentie in Europa, waar het de nummer twee is na het Zweedse Essity (van merken als Lotus, Okay, Tena en Libresse). De opkomst van e-commerce en de aanhoudende groei van goedkopere huismerken spelen het bedrijf parten. Eerder maakte Kimberly-Clark al bekend dat het wereldwijd 10 van zijn 91 fabrieken wil sluiten en 5.000 banen wil schrappen om tegen 2021 voor twee miljard dollar kosten te besparen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ex-medewerksters beschuldigen Nike van discriminatie

14/08/2018

Enkele Amerikaanse ex-werknemers van Nike hebben een rechtszaak aangespannen tegen het sportmerk. De vrouwen zouden minder loon hebben gekregen dan mannelijke collega’s en ongepast gedrag moeten ondergaan.

Amper 2% Amazon Alexa-gebruikers kocht al via voice

07/08/2018

Slechts 2% van alle Amazon Echo-eigenaars in de VS kocht al iets via de slimme speakers. Velen probeerden het al wel, maar haakten onderweg af. Is de technologie waardeloos of nog niet klaar?

Walmart laat robots online orders picken

07/08/2018

De Amerikaanse retailreus  Walmart experimenteert met robots die online orders picken: ze halen snel droge, gekoelde en diepgevroren waren uit de schappen, terwijl de medewerkers de verse producten uitkiezen.

Lost Ahold Delhaize de rol in de VS?

07/08/2018

Er is werk aan de winkel voor Ahold Delhaize in de Verenigde Staten, zegt beurshuis Berenberg. De retailer laat teveel betijen, terwijl de concurrentie zienderogen toeneemt: grote investeringen zijn noodzakelijk omdat de groep veel te duur is.

Lifestyleblad PopSugar oogst succes met SMS-verkoop

07/08/2018

Het kan ook nog lekker simpel, in deze tijden van spraaktechnologie en gezichtsherkenning: lifestyleblad PopSugar laat shoppers via SMS kopen en bereikt daar eind dit jaar 20.000 leden mee. 

Topvrouw Indra Nooyi vertrekt bij PepsiCo

06/08/2018

Na een carrière van 24 jaar bij snacks- en frisdrankenproducent PepsiCo, waarvan 12 jaar als CEO, zet Indra Nooyi een stap opzij. Ze wordt op 3 oktober opgevolgd door Ramon Laguarta, die bij het concern ook al 22 jaar op de teller heeft.