Wisselkoerseffecten drukken omzet Beiersdorf | RetailDetail

Wisselkoerseffecten drukken omzet Beiersdorf

Wisselkoerseffecten drukken omzet Beiersdorf

De Duitse groep Beiersdorf, moederbedrijf van onder andere Nivea, heeft in het eerste kwartaal de omzet met net geen twee procent zien dalen. Het wijst daarvoor naar wisselkoerseffecten, die een sterke negatieve invloed hadden.

Resultaten onder de verwachtingen

Analisten hadden gerekend op een omzetstijging van 1,3% naar 1,73 miljard euro, maar Beiersdorf moest het stellen met een omzetdaling van 1,9% naar 1,67 miljard euro. Er was wel sprake van een organische groei van 2,4%, maar ook die was lager dan de verwachtingen van analisten (+3,3%).

 

In Europa steeg de omzet met bijna één procent naar 888 miljoen euro, in Amerika was er dan weer een terugval van 8,5% naar 287 miljoen euro (voornamelijk vanwege negatieve wisselkoerseffecten), terwijl ook de regio Afrika/Azië/Australië een omzetdaling van 2,7% kende. In West-Europa waren er goede prestaties in Duitsland, het Verenigd Koninkrijk en Spanje. In Oost-Europa redde voornamelijk Rusland de meubelen voor de Duitse groep.

 

Beiersdorf verwacht voor het volledige boekjaar 2016 dat de omzet van de groep met 3 tot 4% zal groeien.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Home24 nieuw succesverhaal voor Rocket Internet

18/06/2018

Investeringsgroep Rocket Internet bracht na Zalando, HelloFresh en Delivery Hero afgelopen vrijdag ook de online meubelwinkel Home24 met succes naar de beurs. Met het opgehaalde geld wil de webshop zijn groei versnellen.

Hema opent eerste winkel in Berlijn

15/06/2018

Hema heeft zijn eerste Berlijnse winkel geopend, alweer de vijftiende in Duitsland.Hema ziet in Duitsland een belangrijke groeimarkt: reeds volgende maand opent de de keten haar tweede Berlijnse winkel.

Coolblue haalt 311 miljoen euro Belgische omzet

15/06/2018

De Nederlandse elektronicaretailer Coolblue realiseerde vorig jaar in België een recordomzet van 311 miljoen euro. Het bedrijf maakt ook bekend nieuwe, lokale depots te openen voor de uitrol van witgoed in Wallonië. 

Karstadt wil het warenhuis heruitvinden in Berlijn-Tegel

12/06/2018

Karstadt opent op de Berlijnse luchthaven Tegel voor het eerst in dertig jaar een gloednieuw warenhuis in de hoofdstad. De nieuweling moet een baken van vernieuwing worden, met een uniek aanbod dat volledig is aangepast aan de locatie.

De smartphone kiest jouw cadeaus op Zalando

06/06/2018

Je smartphone vragen om een cadeautje te zoeken op Zalando, het kan vanaf dit najaar. Zalando en Google werken samen aan een chatbot voor de virtuele Google Assistant, die in elke Android-smartphone zit. De bot helpt je cadeaus kiezen.